شناسهٔ خبر: 58380202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

درخواست مجلس برای تحریم متناظر مقامات اروپایی

کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت امور خارجه خواست تا در اقدامی متقابل و متناظر شخصیت‌ها و نهادهای اروپایی را تحریم کند. این درخواست در پی اقدام روز گذشته شورای اروپا مبنی بر تحریم تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی ارائه شد.

صاحب‌خبر -

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد که از وزارت امور خارجه خواسته شده است تا در پاسخ به تحریم‌های روز گذشته پارلمان اروپا، اقدام متقابل و متناظری از سوی دولت ایران صورت بگیرد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: این کمیسیون از آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خواسته است تا در اقدامی متقابل و متناظر، شخصیت‌ها و نهادهای اروپایی را تحریم کند.

وی این درخواست را در پی اقدام روز گذشته شورای اروپا مبنی بر تحریم تعدادی از مقامات و نهادهای ایرانی عنوان کرد.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس این نامه به امضای رئیس و اعضای کمیسیون رسیده و به وزارت امور خارجه ارسال شده است.

گفتنی است؛ در فهرست اعلامی اتحادیه اروپا، اسامی افرادی مانند وزیر ورزش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، استانداران کردستان، سیستان و بلوچستان، میرسلیم نماینده مجلس و کوثری نماینده مجلس وجود دارد. همچنین نام نوروزی معاون برون مرزی سازمان صداوسیما و پورانوری مدیر بخش برنامه‌های شبکه PressTV هم در این لیست تحریمی وجود دارد.

برخی از فرماندهان منطقه‌ای و محلی سپاه پاسداران به همراه برخی از نمایندگان مجلس هم در این فهرست قرار دارند. در بخش نهادها هم تعدادی از قرب‌های سپاه پاسداران و برخی شرکت‌های فناوری به همراه سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی‌ مورد تحریم قرار گرفته‌اند./ تسنیم

نظر شما