شناسهٔ خبر: 58375956 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قرعه سخت پرسپولیس در جام حذفی؛ میزبانی سپاهان از شاگردان گل محمدی

صاحب‌خبر -
قرعه سخت پرسپولیس در جام حذفی؛ میزبانی سپاهان از شاگردان گل محمدی
خبرگزاری آریا- پرسپولیس در جام حذفی به دیدار یک تیم تیم دیگر از اصفهان خواهد رفت.
به گزارش آریا، پس از ون پارس، پرسپولیس باید به مصاف سپاهان برود. سپاهان در مرحله قبلی جام حذفی به دیدار سایپا رفت و با 3 گل به پیروزی رسید و پرسپولیس در همان مرحله در ضربات پنالتی تیم ون پارس را از پیش رو برداشت. حال طبق قرعه کشی که دقایقی قبل انجام شد هر دو تیم با قرعه سختی مواجه شده و باید در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل هم صف آرایی کنند.
این در حالی است که طبق قرعه کشی سپاهان میزبان این مسابقه است و قطعا یحیی گل محمدی و شاگردانش کار سختی در نصف جهان خواهند داشت. باید منتظر بود و دید در نهایت برنده این بازی چه تیمی خواهد بود و پرسپولیس و سپاهان که مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستند در جام حذفی و بازی مرگ و زندگی چه نتیجه ای را کسب خواهند کرد.
پرسپولیس در تاریخ جام حذفی تاکنون 19 بار با تیم های اصفهانی و 9 بار با سپاهان مصاف داشته است. پرسپولیس برای بیستمین بار در جام حذفی به مصاف تیم های اصفهانی می رود. مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی دقایقی قبل برگزار شد و طبق برنامه پرسپولیس در اصفهان باید به مصاف سپاهان برود. بازی که با توجه به جایگاه دو تیم در جدول رده بندی لیگ برتر، قطعا حساس ترین بازی این مرحله از رقابت ها محسوب خواهد شد. 
اما در این میان نکته آماری جالب در خصوص این بازی به رویارویی پرسپولیس و تیم های اصفهانی در جام حذفی مربوط می شود. در تاریخ رقابت های جام حذفی پرسپولیس بارها به مصاف تیم های اصفهانی رفته و مقابل تیم های پلی اکریل، سپاهان، ذوب آهن، سازمان گوشت و ون پارس بازی کرده است.
مرور بازی های پرسپولیس مقابل تیم های اصفهانی در جام حذفی نشان می دهد که پرسپولیس در 19 بازی صاحب 8 برد، 3 باخت و 8 تساوی در 18 دیدار بوده است. سازمان گوشت اولین تیمی بود که در جام حذفی مقابل سرخپوشان قرار گرفت. این اتفاق در 26 مهر 66 رخ داد و سرخپوشان پس از تساوی یک- یک در بازی رفت، در بازی بعدی با گل های انصاری فر و کرمانی حریف خود را با نتیجه دو بر یک شکست داده تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت 4-2 حریف خود را از پیش رو برداشته و به یک هشتم نهایی برسند. در این میان بیشترین تقابل پرسپولیس و اصفهانی ها با تیم سپاهان بوده و سرخ ها در 9 مصافی که با حریفش داشته به 4 پیروزی و 3 باخت دست یافته اند و دو بازی دیگر نیز با توجه به رفت و برگشت بودن بازی ها به تساوی انجامیده است.
آخرین رویارویی دو تیم در جام حذفی، به نیمه‌نهایی فصل 98-97 بازمی‌گردد که پرسپولیس این بازی جنجالی را با گل دقیقه 1+120 احمد نوراللهی به سود خود به پایان برد. تیم های پرسپولیس و سپاهان در مجموع همه دیدارهای رسمی تاکنون 79 بار با هم مصاف داشته اند که حاصل آن، 27 برد برای پرسپولیس و 19 برد برای زردپوشان اصفهانی بوده و 33 بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده‌ است.
محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس می گوید سپاهان و پرسپولیس جزو تیم‌های مدعی در لیگ و جام حذفی هستند و با ین قرعه جذابیت‌های فوتبال بیشتر می‌شود. محمد محمدی معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس پس از قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و تقابل پرسپولیس با سپاهان در این مرحله گفت: فکر می‌کنم بازی جذابی باشد، هم سپاهان و هم پرسپولیس جزو تیم‌های مدعی در لیگ و جام حذفی هستند. با این قرعه جذابیت‌های فوتبال بیشتر می‌شود و امیدوارم بازی خوبی باشد. 
محمدی ادامه داد: طبیعتا کوتاه ترین راه برای قهرمانی در جام حذفی همین مسابقات است. ضمن احترامی که به سپاهان قائلیم، غیر از این مسابقه برای قهرمانی محکوم به برد در تمام بازی‌ها هستیم.
معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در مورد میزبان سپاهان در این مسابقه گفت: فرقی نمی‌کند، هم برای ما و هم سپاهان بازی سختی است. قسمت ما این است که با تیم‌های اصفهانی بازی کنیم.

نظر شما