شناسهٔ خبر: 58353046 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

سازمان بنادر و دریانوردی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد؛

دلیل اقدام دولت پاناما فشارهای سیاسی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکاست/ به این دولت توصیه می‌شود که متوجه آثار حقوقی و بین‌المللی اینگونه اظهارات باشد

این گونه اقدامات، نه تنها غیرواقع و بی‌اهمیت تلقی می‌شود، بلکه بیشتر به دلیل فشارهای سیاسی که ازسوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح می‌شود.

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی-رجانیوز: سازمان بنادر و دریانوردی با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر بی‌اهمیت بودن اقدام دولت پاناما درباره کشتی‌های مرتبط با ایران اعلام کرد: دلیل این اقدام فشارهای سیاسی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکاست.
 
 به گزارش رجانیوز؛ بیانیه سازمان بنادر به شرح زیر است:
 
تمامی کشتی‌های متعلق به شرکت‌های کشتیرانی ایرانی هم اکنون تحت پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران هستند و ناوگان ایران با ظرفیت تناژ قابل توجه در بین ۲۰ کشور بزرگ مالکان دنیا، کاملاً درخدمت حمل و نقل دریایی کشور برای رفع نیازهای صادراتی و وارداتی کالاست.
 
کشتی‌های تحت پرچم ایران از استانداردهای بسیار خوب و مطابق قوانین ملی و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی برخوردار هستند که نتایج کنترل و بازرسی‌های صورت گرفته در تفاهم‌نامه‌های کنترل و بازرسی دنیا موید این امر است.
 
همچنین دریانوردان ایرانی نیز از صلاحیت و شایستگی لازم برخوردار هستند که این امر موردتایید کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO قرار گرفته است.
 
خوشبختانه با اقدامات خوبی که درطول سه دهه اخیر برای افزایش کیفی و کمی آموزش دریانوردی کشور صورت گرفته، مایه فخر و مباهات است و اعلام می‌گردد درحال حاضر اکثر قریب به اتفاق افسران شاغل برروی کشتی‌های ایرانی را دریانوردان ایرانی تشکیل می‌دهند.
 
تاکید می‌کنیم، این گونه اقدامات، نه تنها غیرواقع و بی‌اهمیت تلقی می‌شود، بلکه بیشتر به دلیل فشارهای سیاسی که ازسوی دولت مستکبر ایالات متحده آمریکا وارد شده، مطرح می‌شود.
 
به دولت پاناما نیز نصیحت و توصیه می‌شود، متوجه اعمال و رفتار و آثار حقوقی و بین‌المللی اینگونه اظهارات و ادعاهای بی‌اساس خود باشد که نه تنها هیچ‌گونه تاثیر و خللی در تجارت دریایی ایران نخواهد داشت، بلکه با موازین آزادی تجارت بین‌الملل تعارض کامل دارد و با روح حاکم برتمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی که وجه مشترک همه آن‌ها تشویق دولت‌ها به همکاری با یکدیگر است و همچنین مواد ۱ و ۲ کنوانسیون ایجاد سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که هم دولت ایران و هم دولت پاناما عضو آن هستند، در تضاد است.
 
به استناد این دو ماده، دولت‌های عضو این سازمان بین‌المللی وابسته به ملل متحد متعهد شده‌اند، از هرگونه محدودیت برای کشتیرانی تجاری و رفتار تبعیض آمیز، پرهیز کنند.
 
انتهای پیام/

نظر شما