شناسهٔ خبر: 58348235 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مسلمانان و مسیحیان روسیه، سوزاندن قرآن در سوئد را محکوم کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- نهادهای مذهبی مسلمانان و مسیحیان روسیه نیز به اقدام اخیر یک سیاستمدار تندرو در سوزاندن قرآن کریم در پایتخت سوئد واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، اداره مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه و کلیسای ارتدکس این کشور امروز (یک شنبه)، آتش زدن یک جلد کلام الله مجید توسط «راسموس پالودان»، رهبر حزب راست گرای افراطی «استرام کورس» دانمارک در مقابل سفارتخانه ترکیه در شهر استکهلم، پایتخت سوئد را محکوم کردند.

در همین راستا نیز، اداره مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه با صدور بیانیه ای، ضمن اعلام این که آتش زدن قرآن کریم در استکهلم یک اقدام وحشیانه است و مسلمانان این کشور، آن را به شدت محکوم می کنند، عنوان کرد که عاملان این کار برای بسیج سیاسی گروه های خاصی از طریق دامن زدن به آتش نفرت میان ادیان تلاش می کنند.

اداره مذهبی مسلمانان روسیه در ادامه بیانیه خود، ضمن تاکید بر این که چنین اقدامی به گسترش دشمنی و نفرت در جامعه اروپا منجر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران تشنه قدرت بتوانند بدون توسل به نفرت پراکنی و برانگیختن دشمنی، با جامعه گفت و گو کنند.

از سوی دیگر، «ولادیمیر لگویدا»، رئیس بخش روابط با جامعه و رسانه های گروهی در کلیسای ارتدکس روسیه با نام رسمی «پاتریارک نشین مسکو» نیز در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در سوئد را محکوم کرده و آن را یک اقدام خرابکارانه غیر قابل قبول خواند.

لگویدا در ادامه پیام توییتری خود ضمن تاکید بر این که گذر از مرزهای انسانیت در مبارزه سیاسی و توهین به مقدسات مذهبی غیر قابل قبول است، در این باره افزود: شما نمی توانید به آن چه برای شخص دیگری مقدس است، تف کنید.

خبر اصلی را در آناتولی ببینید

نظر شما