شناسهٔ خبر: 58303511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی دولت:

عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است

بهادری، سخنگوی دولت گفت: دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است و برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست صمیمی با طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) حضور پیدا کرد و ضمن سخنرانی، به سوالات حاضران در این جلسه پاسخ داد.

بهادری جهرمی در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسشی با موضوع وضعیت بازار خودرو و ثبت نام چندین میلیون نفر برای قرعه‌کشی خودرو یکی از خودروسازان، گفت: دولت اعلام کرده که به تدریج به دنبال حذف قرعه‌کشی خودرو است ولی میزان عرضه و تقاضا در این صنعت متناسب نیست و باید به تدریج آن را با افزایش تولید و عرضه اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بخشی از بازار خودرو را به بورس کالا برده است، بیان کرد: برآیند عرضه خودرو در بورس کالا با نرخی به مراتب پایین‌تر از بازار صورت گرفته است. البته تمام تصمیم‌گیری در این حوزه با دولت نیست و دولت باید در چارچوب قوانین موضوعه و سیاست‌های این حوزه، تصمیم بگیرد و اجرا کند.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای اصلاح بازار خودرو ادامه داد: در شهریور ۱۴۰۰ واردات خودرو ممنوع بود و تولید خودرو حدود ۷۰۰ هزار بود ولی اکنون واردات خودرو در چارچوب قانون انجام می‌شود و در ۱۰ ماه اول امسال رکورد تولید خودرو کل سال گذشته زده شد و پیش‌بینی تولید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا انتهای امسال را داریم.

نظر شما