شناسهٔ خبر: 5828957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سیدعبدالملک الحوثی:

آمریکا، اسرائیل و آل سعود محورهای شرارت هستند

رهبر انصارالله یمن آمریکا، اسرائیل و عربستان را به عنوان مثلث «شرارت و جنایت» در جهان معرفی و تاکید کرد گزینه انصارالله برای رویارویی با این مثلث، مقاومت است.

صاحب‌خبر -

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه‌شنبه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان سخنرانی کرد. به گزارش فارس، وی در این سخنرانی به جنایات عربستان در حق ملت یمن اشاره کرد و گفت: «دشمن سعودی با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به تجاوزات خود علیه ملت یمن و کشتار مردم بی‌گناه و کودکان یمنی ادامه می‌دهد.» رهبر جنبش انصارالله گفت: «ملت یمن ملتی مظلوم است، اما دشمن ما یعنی عربستان، آمریکا و اسرائیل وقیح و جنایتکار هستند.» وی در ادامه افزود: «ما بر تعیین سرنوشت یمن به دست مردم همین کشور تاکید داریم و این حق ملت هر کشوری است که سرنوشت خود را خودشان رقم بزنند.» الحوثی این را هم گفت که انصارالله برای مقابله با دشمنان خود فقط یک گزینه می‌شناسد و آن «مقاومت» است.
رهبر جنبش انصارالله یمن عربستان را «آلت دست آمریکا و اسرائیل» دانست و گفت: «نظام سعودی همچون سرباز آمریکا و اسرائیل اقدام می‌کند و این نظام در منطقه نیز علیه ملت‌ها عمل می‌کند.» رهبر جوان انصارالله مهم‌ترین عامل ایستادگی ملت یمن در برابر دشمن را «ایمان و توکل بر خداوند» دانست و ادامه داد: «عربستان، آمریکا و اسرائیل مثلث شرارت در جهان هستند که با اموال و پول‌های خود در منطقه و دنیا فتنه‌انگیزی می‌کنند.» رهبر انصارالله یمن همچنین به شرکت اسرائیل در جنگ علیه یمن اشاره کرد و افزود: «اسرائیل از طریق نیروی هوایی و کارشناسان نظامی خود در جنگ علیه یمن مشارکت می‌کند.‬‎» وی ارتکاب جنایات‌ها در حق کودکان و زنان یمنی را نه نشانه قدرت دشمن بلکه دلیلی بر «شرارت» آن دانست که «هیچ‌گونه ارزش اخلاقی» را دربر نمی‌گیرد‬‎.
«الحوثی» در ادامه تاکید کرد: «ادامه تجاوزات عربستان، طبیعت نقش رژیم سعودی در منطقه را نشان می‌دهد و این اسرائیل است که بهره آن را می‌برد.» رهبر انصارالله همچنین تصریح کرد که تجزیه یمن هنوز در دستور کار دشمن قرار دارد. به گفته الحوثی «آن‌چه که از تجاوز دشمن روشن است، این است که متجاوزین و در راس آنها اسرائیل چشم طمع به یمن دارند». «عبدالملک الحوثی» جنایتکاران را کسانی توصیف کرد که «گفت‌و‌گوها را متوقف کردند و از طریق تعطیلی مذاکرات سود بردند و امروز به یمن تجاوز کردند‬‎.» وی در ادامه تاکید کرد:  «عربستان و آمریکا برای ارتکاب جنایات بیشتر تلاش کردند گفت‌وگوی ژنو را به تاخیر بیندازند.» رهبر انصارالله خطاب به عربستان گفت: «سازمان ملل را رها کنید تا بی‌طرفانه برای موفقیت ماموریت خود تلاش کند.»
زمزمه آتش‌بس
با وجود آنکه دیروز زمان سه روزه مذاکرات ژنو در مورد یمن تمام شد، اما برخی منابع از تمدید این مذاکرات خبر داده‌اند. این در حالی است که برخی منابع از توافق طرفین بر آتش‌بس تاکید کرده‌اند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، تمامی گروه‌های یمنی حاضر در کنفرانس ژنو با برقراری آتش‌بس انسانی در این کشور توافق نظر دارند و در حال بررسی ضمانت‌های اجرای آن و اقدامات لازم  در این زمینه هستند. بر اساس این گزارش، هیئت داخلی یمن از صنعا پیشنهاد برقراری آتش‌بس انسانی را بر اساس یک جدول زمانی مطرح کرده است و بعد از آن نیز راه حل‌های سیاسی مطرح خواهد شد. این در حالی است که یک عضو هیئت مذاکره‌کننده انصارالله در ژنو به روزنامه السفیر لبنان گفته: «هنوز بر سر چیزی توافق نکرده‌ایم و مشورت‌ها ادامه دارد.» همچنین فرستاده سازمان ملل به یمن در این مذاکرات اعلام کرده است: « مذاکرات ژنو نخستین گام برای پایان دادن به رنج و مشکلات یمنی‌هاست و باید طرف‌های یمنی به توافق حتی به توافق آتش‌بس پیش از ماه رمضان برسند.» خبرنگار اسکای نیوز در ژنو نیز اعلام کرد: «جنبش انصارالله با آتش‌بس انسانی در یمن بدون پیش‌شرط توافق کرده اما صحبتی از عقب‌نشینی خود از شهرهای یمن نکرده است.» طبق خبرهای منتشر شده «حمزه الحوثی»، یکی از اعضای هیئت انصارالله یمن در مذاکرات ژنو گفته «ما معتقدیم که این مذاکرات فراگیر به توافق منجر خواهد شد.»
پایگاه خبری العهد لبنان نیز به نقل از «نبیل الوزیر»، یکی از اعضای هیئت انصارالله یمن که برای شرکت در مذاکرات صلح یمن به ژنو رفته اعلام کرد، «اگر فرستاده سازمان ملل نتواند پاسخ مثبتی از سوی طرف‌ عربستانی برای آتش‌بس در ماه مبارک رمضان دریافت کند، هیئت انصارالله و همپیمان‌هایش برای دیدار و گفت‌وگو با «بان کی مون»، دبیرکل سازمان به نیویورک می‌روند.» از سوی دیگر منابعی در سازمان ملل متحد اعلام کردند که مذاکرات گروه‌های یمنی در ژنو احتمالا تا روز شنبه آینده تمدید خواهد شد.
از سوی دیگر «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد: «گروه‌های وابسته به ریاض در روند گفت‌وگوهای ژنو خلل ایجاد می‌کنند.» مذاکرات ژنو از روز سه‌شنبه برای بررسی اوضاع یمن شروع شده و به علت کارشکنی سعودی‌ها در پرواز گروه‌های داخلی یمن، روز اول این نشست بدون گروه‌های داخلی یمن برگزار شد اما در نهایت با میانجیگری عمان این گروه‌ها  روز سه‌شنبه موفق به حضور در این کنفرانس شدند.
تحولات میدانی
سخنگوی سازمان ملل در گزارش روزانه خود از شهید شدن دستکم 279 کودک و زخمی شدن 402 تن، تنها در 10 هفته گذشته در یمن خبر داده است. در همین ارتباط هفت نفر از اعضای یک خانواده در جنایت جدید رژیم آل سعود در استان تعز به شهادت رسیدند.
جنگنده‌های سعودی همچنین منزل «شیخ حسن علی قعشم» مدیر کل اوقاف و ارشاد یمن در استان جوف را هدف قرار دادند. این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز با موشک‌های «النجم الثاقب» مواضع نظامی سعودی در «احد المسارحه» و «ابو عریش» در جیزان را مورد حمله قرار دادند. یگان ویژه ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نیز چهار دستگاه خودروی نظامی در موضع نظامی المخروق در نجران واقع در جنوب عربستان را منهدم کردند‎.

برچسب‌ها:

نظر شما