شناسهٔ خبر: 58265924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آسوشیتدپرس: عربستان نقشه راهی برای پایان جنگ یمن ارائه کرده است

صاحب‌خبر -

شفقنا-خبرگزاری آسوشیتدپرس از آغاز مجدد مذاکرات بین عربستان سعودی و حوثی ها برای پایان دادن به جنگ در یمن با میانجی گری عمان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الخلیج آنلاین، آسوشیتدپرس نوشت: این گفتگوها با توجه به نبود آتش بس رسمی از زمان پایان آتش بسی که با میانجی گری سازمان ملل اجرا شد، در سایه «آرامش شکننده» انجام می شود.

یک مقام سازمان ملل در این باره گفت: اگر با حسن نیت گفتگو کنند و سایر طرف های یمنی نیز حضور داشته باشند، فرصتی برای پایان جنگ وجود دارد.

همین مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: ریاض نقشه راهی را برای پایان جنگ در یمن تدوین کرده که به صورت مرحله ای است و مورد تایید سازمان ملل و آمریکا نیز هست و بازگشایی فرودگاه صنعا و کاهش محاصره تحمیلی بر شهر حدیده  را شامل می شود.

یک دیپلمات سعودی در گفتگو با این خبرگزاری با اشاره به این که کشورش « از چین و روسیه خواسته است که بر ایران و حوثی ها به منظور پرهیز از تشدید تنش ها فشار بیاورند»، مدعی شده است: «ایران تا این لحظه از آتش بس اعلام نشده حمایت کرده است».

یک مقام دولت مستعفی یمن با تاکید بر اینکه «شورای ریاستی می ترسد که عربستان امتیازات غیرقابل قبولی را به منظور دستیابی به توافق بدهد»، در عین حال تاکید کرد که «چاره ای نیست جز این که منتظر نتیجه این مذاکرات بمانیم».

متن کامل خبر را در الخلیج آنلاین ببینید

نظر شما