شناسهٔ خبر: 58232301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست داخلی

واکنش ابطحی به بارش برف در اوضاع بی‌حجابی و کنایه به امام جمعه کرج

جت الاسلام محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده، ولی فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه وضعیت حجاب را افتضاح خواند و تصرح کرد: یکی از دلایل کم شدن برکات زندگی و قطع شدن نزولات آسمانی را همین موارد برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه، محمدعلی ابطحی در توییتر خود نوشت: روزی که امام جمعه ای میگفت دلیل قطع نزولات آسمانی وضعیت بد ⁧حجاب⁩ است، فکر اینجا را نمی کرد که در اوج‌کم حجابی و بی حجابی در امسال چنین برف کم نظیری بیاید.

 خرافه⁩ را بنام دین ترویج نکنید.

محمد علی ابطحی,کنایه ابطحی

واکنش زیدآبادی به سخنان امام جمعه کرج / اگر برف و باران بارید، مروّج «کشف حجاب» می‌شوید؟


احمد زیدآبادی، فعال سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

امام جمعۀ کرج کاهش برف و باران را نتیجۀ "وضعیت افتضاح حجاب" دانسته است!

حالا فرض کنیم اصلاً خدا میزان بارش برف و باران را به میزان حجاب بانوان گره زده است! و همینطور فرض کنیم که در جوامعی که بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند، یا اصلاً برف و باران نمی‌بارد و همه در خشکسالی و قحطی در حال تسلیم جانِ شیرین خود به جان آفرین هستند و یا اینکه خدا در آن جوامع به دلیل اینکه "کافرند" بین میزان بارش و سطح حجاب پیوندی نزده و در ناز و نعمت رهایشان کرده است تا به فسق و فجور ادامه دهند و مکافات آن را در سرای آخرت تحمل کنند. به عبارت دیگر، فرض می‌گیریم که خداوند این رابطۀ علّی بین بارش و حجاب را مخصوص کشورهای مسلمان و علی‌الخصوص برای"ایران اسلامی و شیعه" وضع کرده است.


خب، حالا می‌توان از امام جمعۀ کرج پرسید؛ چند درصد زنان ایران به باور او حجابشان "افتضاح" است؟ اگر بگوید اکثریت‌شان که در آن صورت معنای روشن حرفش این است که اکثریت جامعه به نظام جمهوری اسلامی پشت کرده‌اند و این نظام فقط متکی به اقلیتی از مردم است. او قطعاً این حرف را نخواهد زد زیرا چنین حرفی به معنای نفی مشروعیت و یا به قول خودشان عدم مقبولیت نظام از سوی مردم است. اما اگر امام جمعۀ کرج آنچه را "حجاب افتضاح" نامیده است به اقلیت یا "اقلیت ناچیزی" از زنان ایران نسبت می‌دهد و قطع و کاهش نزولات آسمانی را هم به رفتار همین "اقلیت" یا "اقلیت ناچیز" مربوط می‌داند، در آن صورت؛ مگر وی معتقد نیست که خدا رحمتش بر غضبش سبقت دارد؟ خدایی که رحمتش بر غضبش سبقت دارد، چطور "اکثریتِ باحجاب" را به واسطۀ "اقلیت بی‌حجاب" مجازات می‌کند و برف و باران را از همگان دریغ می‌دارد؟

حالا آمدیم و در باقیماندۀ زمستان، ابرهای بارور آسمان ایران را در نوردیدند و سبب بارش کم‌سابقه‌ای از برف و باران در سراسر کشور شدند. در آن صورت، آیا امام جمعۀ کرج می‌پذیرد این بارش‌ها را باید به پای "وضعیت افتضاح حجاب" نوشت؟ اگر بپذیرد که باید مروّج کشف حجاب شود و اگر نپذیرد ادعای خود را در مورد پیوند بارش و حجاب نفی کرده است!

با این حال روشن است که او نه می‌پذیرد و نه به اشکال ادعای خود اذعان می‌کند. در صورت افزایش بارش برف و باران در باقیماندۀ سال، او احتمالاً آن را به "تضرع مؤمنین" و توجهات خاص خداوند و اولیائش به "کشور شیعه" مربوط خواهد دانست و کوچکترین اشاره‌ای هم به آنچه امروز گفته است، نخواهد کرد!

نظر شما