شناسهٔ خبر: 58232275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پرونده تحریم ایران و نیروهای خارجی در عراق؛ محور اصلی سفر هیات امریکایی به بغداد و اربیل

صاحب‌خبر -

شفقنا- «برت مک‌گورگ»، هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید در راس هیات امریکایی به عراق و اقلیم کردستان سفر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات،«سفین دزیی»، مسئول دایره روابط خارجی دولت اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: مک‌گورگ امروز دوشنبه به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم کردستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

از مهمترین پرونده‌های مورد بحث هیات امریکایی در عراق، پرونده حضور نظامیان امریکایی، تسلیح نیروهای عراقی، پرونده اردوگاه آوارگان در الهول سوریه، اقدام برخی بانک‌های عراقی در دور زدن تحریم‌های اعمالی امریکا علیه ایران از طریق حواله‌های مالی دلاری به ایران است.

در همین رابطه، یک مقام عراقی در وزارت امور خارجه به العربی الجدید گفت: هیات امریکایی درباره پرونده‌های متعددی و در راس آن، پرونده نیروهای امریکایی در عراق، جنگ علیه تروریسم، حمایت از ارتش عراق، بازگشت آوارگان، تحریم‌های امریکا علیه ایران و لزوم پایبندی بانک‌ها و شرکت‌های عراقی به این تحریم‌ها رایزنی خواهد کرد.

این مقام عراقی همچنین از سفر قریب الوقوع «فواد حسین،» وزیر امور خارجه به واشنگتن برای مقدمه‌چینی سفر السودانی به امریکا خبر داد.

این خبر را در الفرات و العربی الجدید ببینید.

 

 

نظر شما