شناسهٔ خبر: 58207313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خبر فوری:

تظاهرات گسترده علیه دولت نتانیاهو در تل آویو // تظاهرات ضددولتی اسرائیلی‌ها در قدس // حضور گانتز و شهردار تل آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو // نهادینه شدن دو قطبی جامعه صهیونیستی // آیا جنگ داخلی در راه است؟

بیش از 100 هزار اسرائیلی در شهر تل آویو و هزاران نفر در بیت المقدس علیه نتانیاهو و کابینه تندرو او دست به تظاهرات زدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که هزاران اسرائیلی هم اکنون در میدان هبیما در تل آویو تجمع کرده و علیه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

 

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طبق برآوردها، تا این لحظه حدود 50 هزار نفر در تظاهرات علیه کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو و سیاست‌های آن در تل آویو شرکت کردند که این بزرگ‌ترین تظاهرات ضددولتی طی سال‌های اخیر است .

 

تظاهرات ضددولتی اسرائیلی‌ها در قدس

 

همزمان با برپایی تظاهرات علیه دولت افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو و حیفا، شهرک‌نشینان اسرائیلی مقابل منزل اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم در قدس هم تظاهرات ضددولتی برگزار کردند.

 

باراک: دولت نتانیاهو مشروعیت خود را از دست داده است.

 

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی مصاحبه ای با ایهود باراک، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی انجام داد که وی در آن اظهار کرد: دولت نتانیاهو قانونی است اما مشروعیت خود را از دست داده است.

 

حضور گانتز و شهردار تل آویو در تظاهرات علیه نتانیاهو

 

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت هم با انتشار تصاویری از حضور "بنی گانتز" و شهردار تل آویو در جمع معترضین، اعلام کرد که بنی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی تحت تدابیر شدید امنیتی در تظاهرات ضددولتی امشب در تل آویو حضور پیدا کرده است.

 

در همین حال، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم از مشارکت "رون خولدائی" شهردار تل آویو و "حیلی تروبر" عضو کنست در تظاهرات علیه دولت افراطی نتانیاهو در تل آویو خبر داد.   

 

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی تعداد شرکت کنندگان در تظاهرات ضددولتی امشب در تل آویو را 80 هزار نفر برآورد کرده است.

 

برخی رسانه ها نیز اعلام کرده اند که جمعیت حاضر در تل آویو بیش از 100 هزار نفر بوده است.

 

کارشناسان معتقدند با روی کار آمدن دولت راستگرای افراطی در اراضی اشغالی، جریان های چپگرا احساس می کنند که کابینه فعلی در حال تمهید شرایط برای یکسره کردن و منحصر سازی و مصادره کردن قدرت در راستگرایی است و عملا جریان چپ به سمت پایان حیات سیاسی خود رانده می شود.

 

این کارشناسان تاکید دارند که دو قطبی شدن جامعه صهیونیستی عملا تحقق یافته است و باید منتظر روزهای تاریکی برای شهروندان صهیونیست بود و همانطور که نفتالی بنت، نخست وزیر سابق، بنی گانتز وزیر جنگ سابق و برخی دیگر از شخصیت های صهیونیست پیشتر پیش بینی کرده بودند، به نظر می رسد"اسرائیل به سمت یک "جنگ داخلی اجتناب ناپذیر" در حال حرکت است. در واقع همانطور که بنت هشدار داده بود" فروپاشی" نزدیک شده است. بعید است اسرائیل سومین دوره حکومتی خود را به هشتاد سال برساند. 

 

 

نظر شما