شناسهٔ خبر: 58196852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

علت روشن شدن چراغ گیربکس ام وی م وی امX33

روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام X33 می‌تواند، دارای دلایل متعددی باشد که اگر به‌موقع تعمیر نشو می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های زیادی در خودرو شود.

صاحب‌خبر -

 

 

گیربکس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خودرو اتومات و دستی است. اگر خودرو دارای علائم خرابی گیربکس بود، باید سریع تعمیر شود. زیرا خراب شدن آن هزینه‌های زیادی را به وجود می‌آورد. همه وسیله‌های نقلیه چراغ گیربکس ندارند، همراه ما باشید تا به تشخیص روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام X33 تعمیر آن بپردازیم.

 

علت روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام X33 چیست

خیلی از افراد که دارای خودروی اتومات هستند، با روشن شدن چراغ گیربکس راحت‌تر می‌توانند متوجه اشکال در گیربکس خودرو خود شوند. روشن شدن چراغ گیربکس خودرو به‌طور معمول به‌دلیل یکی از موارد زیر اتفاق می‌افتد:

خراب شدن یا ضعیف شدن شیر برقی

ام وی ام دارای گیربکس CVT است که بدنه سوپاپ دارد. کار سوپاپ انتقال سیال به قسمت‌های مختلف چراغ گیربکس است. اگر در بدنه سوپاپ مشکلی به وجود آید، می‌تواند مانع عملکرد چراغ گیربکس شود و چراغ گیربکس روشن نشود.

 

وجود اشکالاتی در ECU

در مواردی ممکن است روشن شدن چراغ خودرو به‌دلیل ECU باشد. عواملی چون قطع ارتباط کابل رایانه خودرو با پنل یا کثیف شدن و جرم گرفتگی سوکت‌های ارتباط ممکن است که جلوی تأمین ولتاژ مورد نیاز خودرو برای ارتباط را بگیرند.

میزان نبودن روغن و یا انسداد آن

کاهش و یا افزایش فشار روغن گیربکس نسبت به محدوده تعیین شده از دیگر دلایل عمده روشن شدن چراغ گیربکس است که باید چک شود. از دیگر دلایل روشن شدن چراغ گیر بکس می‌توانیم به پارگی تسمه انتقال قدرت بین فولی‌ها، ایجاد فرسودگی در صفحه کلاج اشاره کنیم. برای اینکه علت اصلی خرابی گیربکس خود را متوجه شوید، به نمایندگی و یا تعمیرکاری باتجربه در زمینه تعمیر گیربکس مراجعه کنید.

 

علت روشن شدن چراغ روغن ام وی ام X33

چراغ هشدار روغن باید 3 ثانیه پس از باز شدن سوئیچ خاموش شود، در غیر این صورت روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام X33 نشان از مشکلی خاص دارد. اگر چراغ هشدار روشن باقی‌ماند یا در هنگام رانندگی شروع به چشمک زدن کرد و همزمان بوق اخطار به صدا در آمد، حتماً خودرو خود را متوقف و موتور را خاموش کنید. سپس از سطح روغن موتور خود بازدید کنید. گاهی  علت روشن شدن چراغ روغن می‌تواند کم بودن روغن موتور باشد. پس از بررسی اگر سطح روغن کم بود، می‌توانید به آن روغن لازم اضافه کنید. اگر مصرف روغن خودروی شما بالا است، حتماً به نمایندگی مراجعه کنید. برخی از عمده دلایلی که باعث روشن شدن چراغ روغن ام وی ام می‌شود:

  • کاهش فشار در روغن موتور
  • کاهش روغن موتور
  • ایجاد رسوب و مشکل در فیلتر روغن موتور
  • خرابی پمپ روغن خرابی میل‌لنگ

 

چراغ SPT چیست؟

چراغ SPT چراغی است که مدل‌های حالت رانندگی را نشان ‌می‌دهد. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی امکان تغییر حالت خودرو برای خودروهای اتوماتیک وجود دارد. این کار باعث هیجان بیشتر در رانندگی می‌شود تا رانندگی را از حالت یکنواخت خارج کند.

چراغ SPT در ام وی ام

چراغ SPT یا چراغ نشانگر حالت رانندگی در مدل‌هایی وجود دارد که مجهز به گیربکس CVT هستند. با فعال کردن خودرو به‌حالت رانندگی SPORT زمانی که گیربکس خودرو در این حالت قرار بگیرد، در صفحه نمایشگر چند منظوره چراغ SPT روشن می‌شود. با غیرفعال شدن، کلید چراغ نیز خاموش خواهد شد.

 

علت روشن شدن چراغ آچار ام وی ام X33

این چراغ پس از طی شدن مسافتی به اندازه 5000 کیلومتر روشن می‌شود. پس از هر سرویس دوره‌ای که انجام می‌دهید، چراغ آچار را توسط نمایندگی خاموش کنید. روش‌های خاموش کردن چراغ آچار به‌صورت زیر است:

 

با کمک از دستگاه عیب‌یاب

برای این‌کار می‌توانید به نمایندگی‌هایی که خودروهای اتومات را تعمیر می‌کنند، مراجعه کنید و توسط دستگاه عیب‌یاب چراغ آچار را خاموش کنید.

با استفاده از دکمه تنظیم پنل کیلومتر شمار

در این روش ابتدا سوئیچ را ببندید، سپس در مرحله دوم دکمه تنظیم پنل کیلومتر شمار را فشار دهید و نگه‌ دارید. مرحله سوم سوئیچ را باز کنید و منتظر بمانید تا چراغ آچار خاموش شود، پس از آنکه خاموش شد، دکمه تنظیم پنل را رها کنید.

 

روشن شدن چراغ چک ماشین اتومات

روشن شدن چراغ چک خودرو ممکن است به‌دلایل متعددی باشد و لزوماً به‌دلیل خرابی خودرو نیست. برای بررسی دقیق‌تر می‌توانید به تعمیرکار مراجعه کنید تا عیب‌یابی آن را انجام دهند. از عمده دلایل روشن شدن چراغ چک موارد زیر هستند:

  • خراب شدن سنسور اکسیژن
  • شل بودن در پوش سوخت
  • خراب شدن مبدل کاتالیزور
  • خراب شدن وایر شمع
  • خراب شدن ترموستات
  • خراب شدن گیربکس
  • خرابی و ضعیف شدن باتری
  • خراب شدن سوپاپ

 

تعمیر گیربکس ام وی ام X33

گیربکس یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است. در خودروهای اتومات برخلاف خودروهای دستی تعمیر گیربکس پیچیده و پیشرفته‌تر است که نیاز به مهارت تعمیرکار با تجربه با دانش فنی بالا دارد. روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام  X33 نشان از خرابی گیربکس است و برای تعمیر آن باید به مراکز و نمایندگی‌های معتبر مراجعه شود.

 گیربکس خودرو ام وی ام از نوع CVT است. این نوع از گیربکس‌های اتوماتیک ساختار ساده‌تری دارند که باعث کاهش مصرف سوخت و وزن خالص آن‌ها شده‌ است. خودروهای ام وی ام نوعی خودرو چینی هستند که توسط چری تولید شده است و در ایران مدیران خودرو نمایندگی آن را دارد. این خودروها سرویس دوره‌ای منظمی دارند و با توجه به پشتیبانی که دارند، می‌توانید برای مشاوره و عیب یابی رایگان به منظور تعمیر گیربکس ام وی ام x33 اینجا کلیک کنید .با مشاوران نمایندگی تماس بگیرید. اگر خودرو شما دارای یکی از علائم زیر است، باید به تعمیرکار مراجعه کنید:

  • روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام X33
  • ایجاد صدای تق تق در ماشین
  • تقه زدن خودرو
  • جا نرفتن دنده
  • لغزش در تعویض دنده

 

جمع‌بندی

خودروی ام وی امX33 دارای گیربکس CVT است. خودروهای اتومات به‌دلیل روشن شدن چراغ گیربکس عیب‌یابی راحت‌تری دارند. روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام X33 می‌تواند به دلایلی مانند مشکلات شیر بدنه و میزان نبودن سطح روغن گیربکس و... باشد. این علائم با تقه زدن در خودرو، ایجاد صدا، جا نرفتن دنده هنگام دنده عقب و صدای خودرو قابل تشخیص است

برچسب‌ها:

نظر شما