شناسهٔ خبر: 58150502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سفير عراق در ايران به وزارت امور خارجه احضار شد

صاحب‌خبر -
سفير عراق در ايران به وزارت امور خارجه احضار شد

خبرگزاری آریا-حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه اظهار داشت: سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.
به گزارش خبرگزاری آریا،وزیر امور خارجه اظهار داشت: سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.
 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در واکنش به استفاده از عنوانی مجعول برای خلیج فارس توسط مقامات عراقی اظهار داشت: آقای سودانی در مطلبی که در فضای مجازی اخیراً منتشر کردند این مساله را اصلاح کردند.
وی در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم و سفیر عراق را به وزارت خارجه فرا خواندیم و حساسیت ملت بزرگ ایران را نسبت به به‌کارگیری واژه دقیق و کامل خلیج فارس به طرف عراقی منعکس کردیم.

نخست‌وزیر عراق: روابط ما با ایران تاریخی است
به گزارش میدل ایست نیوز، نخست وزیر عراق امروز در تازه ترین اظهاراتش گفت: روابط عراق با ایران تاریخی است و ما حدود بیش از 1200 کیلومتر مرز مشترک و اشتراکات فرهنگی، دینی و اجتماعی داریم.
وی تاکید کرد که عراق هیچ طرفی در سیاست محوربندی در منطقه و جهان نخواهد بود و به اصل روابط متوازن با کشورهای همجوار تکیه دارد.

نظر شما