شناسهٔ خبر: 58118468 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار رئیس مجلس ملی آذربایجان؛

قالیباف: هیچگونه تغییرات ژئوپولیتیکی را در مرز نمی‌پذیریم

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با دخالتهای کشورهای فرامنطقه‌ای تاکید کرد: ما هیچگونه تغییرات ژئوپلیتیکی را در مرز نمی‌پذیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف روز دوشنبه در دیدار صاحبه غفاراوا رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست مجمع مجالس آسیایی با اشاره به اهمیت روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی گفت: جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه شرایط ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و در کنار روابط دوجانبه فرصت مناسبات پارلمانی می‌تواند نقش جدی در روابط ایفا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز دو کشور به دنبال توسعه مراودات و عمق‌بخشی به مناسبت هستند و اطمینان دارم عمیقاً مسئولان دو کشور می‌خواهند روابط توسعه یابد.

قالیباف تأکید کرد: می‌توانیم در صحنه منطقه‌ای و جهانی روابط خوبی با هم داشته باشیم و هر قدر کشورهای منطقه با هم نزدیک باشند به نفع منطقه است و نباید اجازه داد کشورهای فرا منطقه‌ای در این زمینه دخالت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما هیچگونه تغییرات ژئوپلیتیکی را در مرز نمی‌پذیریم.

وی افزود: درباره توسعه مراودات با جمهوری آذربایجان نیز موضع روشنی داریم و آماده توسعه تبادلات تجاری و ترانزیتی با کشور آذربایجان هستیم.

در ادامه صاحبه غفاراوا ضمن ابراز خرسندی از دیدار با قالیباف طی سخنانی خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی شد و تصریح کرد: من بارها به کشور شما سفر کرده‌ام و از شما برای حضور در جمهوری آذربایجان دعوت می‌کنم.

وی افزود: زمینه‌های همکاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد اما مسائل مختلفی بر روابط ایران و آذربایجان تأثیرگذار است که روابط پارلمانی می‌تواند موجب تحکیم روابط دو کشور شود.

غفاراوا تاکید کرد: ما حامی صلح و امنیت و خواهان صلح و ثبات در منطقه هستیم.

نظر شما