شناسهٔ خبر: 58116846 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

گفتگوی وزاری خارجه چین و روسیه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و "چین گنگ" همتای چینی اش که به تازگی منصوب شده است، در گفتگوی تلفنی روز دوشنبه، سیاست آمریکا را برای ایجاد رویارویی میان پکن و مسکو، غیرقابل پذیرش دانسته اند.

صاحب‌خبر -
گفتگوی وزاری خارجه چین و روسیه
کد خبر: 590829
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۸:۱۵:۱۷

وزیر امور خارجه روسیه و همتای چینی اش که به تازگی منصوب شده است، روز دوشنبه، به گفتگوی تلفنی پرداختند و مدعی شدند سیاست آمریکا برای ایجاد رویارویی میان پکن و مسکو، غیرقابل پذیرش است.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در خصوص این مکالمه تلفنی اعلام کرد: لاوروف و چین گنگ در این تماس، از اجرای پیروزمندانه طرح های ادغام اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ابتکار یک کمربند - یک راه، ستایش کردند.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با تاکید بر دیدگاه مشترک مسکو و پکن در باره مسائل و مشکلات مهم جلوگیری کننده از پیشرفت جهان، افزود: این دیپلمات های ارشد ضمن بررسی شماری از مسائل مهم در چارچوب های دوجانبه، جهانی و منطقه ای، سیاست ایالات متحده و هم پیمانانش را برای سلطه جویی در امور جهانی و اختلاف افکنی میان روسیه و چین، هرگونه مداخله جویی در امور داخلی و تلاش های غرب برای محدود کردن پیشرفت ۲ کشور با اعمال تحریم ها یا دیگر ابزارهای نامشروع و غیرقانونی، غیرقابل قبول دانسته اند.

لاوروف در این مکالمه، از وزیر امور خارجه چین برای دیدار از روسیه در هنگام مناسب، دعوت کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما