شناسهٔ خبر: 58054622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بانوان و مادران، عمود خيمه نهاد خانواده هستند

صاحب‌خبر -
بانوان و مادران، عمود خيمه نهاد خانواده هستند
خبرگزاری آریا-حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خطییب نماز جمعه گفت: پایه و اساس سرمایه اجتماعی، نهاد خانواده است و بانوان و مادران بزرگوار، عمود خیمه این نهاد هستند
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران (16 دی ماه 1401) در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه ضمن تاکید بر تقوای الهی گفت: واژه‌ها و کلماتی که امیرالمؤمنین در منشور حکمرانی بکار بردند به دو اصل محوری معطوف است یکی اینکه سیاست ابزاری  است برای پاسداری از حقوق انسان‌ها و تار و پود نامه امیرالمومنین (ع) تبیین کننده این واقعیت است که در اندیشه‌ی دینی نظریه دولت در آموزه‌های وحیانی سیاست و قدرت هدف نیست.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: تربیت کنندگان برای رسیدن به قدرت و سلطه بر دیگران تلاش نمی‌کنند سیاست ابزاری برای پاسداری از حقوق انسان‌ها و جامعه‌ی انسانی است و سیاست ابزاری برای فراهم کردن بستر تعالی و توسعه‌ی انسانی و تامین نیاز‌های بشر و فراهم کردن نظارت انسان‌ها بر حاکمان و سیاستمداران و شنیدن نقد آن‌ها و گوش سپردن به سخنان مردم است.
وی افزود: در نگاه امیرالمومنین (ع) سیاست کلان‌ترین حوزه‌ی مرجع است و تنظیم و تعادل دیگر حوزه‌های زندگی در زمینه‌های فرهنگی؛ اقتصادی و اجتماعی با تعادل نظم اجتماعی رابطه ناگسستنی دارد. تا فراعنه و سیاست بازان دغدلکار و قدرت طلبان بی اعنتا به حقوق مردم در اریکه قدرت قرار دارند جامعه به هدف والای عدالت نائل نمی‌شود. در اندیشه سیاسی اسلام و همه ادیان الهی آن روز کره خاکی نماد عدالت است که شخصیتی همانند امام زمان (عج) که نماد علم و عدالت است بر اریکه قدرت تکیه بزند.
خطییب نماز جمعه تهران تصریح کرد: اصل دوم که مورد توجه حضرت علی (ع) است که انسان آراسته به تربیت دینی که در اریکه قدرت سیاسی قرار می‌گیرد باید مظهر رحمت و رحمانیه و مظهر علم و حمت خداوند متعال باشد. عالم تحت مدیریت ذات اقدسی قرار دارد که آراسته به علم و حکمت و رحمت است. مدیرانی که در نظام اسلامی و دینی در راس هستند باید در حوزه نظر مظهر علم و حکت باشند و در حوزه عمل مظهر رحمانیه خداوند باشند.

نظر شما