شناسهٔ خبر: 58031927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

صادرات عسل از ایران به چین رقم می‌خورد| احداث پژوهکده زنبورعسل در خوانسار

اصفهان – ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات غذایی از جمله عسل علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی ارزی خوبی برای کشور به همراه دارد و در این راستا قراردادی برای صادرات عسل به چین امضا شد.

صاحب‌خبر -

سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه سفر به خوانسار در گفت وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به طبیعت خوب شهرستان و منابع طبیعی بی نظیر آن اظهار کرد: این منابع مهم از جمله چشمه زارهای این شهرستان این وظیفه را برای ما ایحاد می کند که با توجه به شرایط خشکسالی از این منابع آبی در راستای تامین و تحصیل مواد غذایی برای آینده کشور و استان به خوبی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه این شهرستان قطب عسل کشور محسوب می شود، تاکید کرد: در تمام دنیا عسل نوعی غذا محسوب می شود و در کنار آن کاربردهای دارویی عسل نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است، در این راستا با توجه به تولید ۲۰ درصد عصل کشور در این شهرستان لازم است با افزایش ظرفیت و فراهم سازی زیرساختها، امکان صادرات این محصول را به دیگر کشورهای جهان را به ویژه به شکل فراوری شده فراهم کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: صادرات محصولات غذایی مختلف از جمله عسل علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمدزایی ارزی خوبی برای کشور به همراه دارد و در این راستا قراردادی برای صادرات عسل ایران به چین را صادر کرده ایم.

وی با اشاره به مشکلات زنبورداران درسرتاسر کشور بیان کرد: بیمه زنبورداران، فراهم سازی تسهیلات و رفع مشکلات زمینه ای را مدنظر داریم و در راستای کمکبه زنبورداران، به زودی پژوهشکده زنبور عسل در شهرستان خوانسار راه اندازی شود.

نظر شما