شناسهٔ خبر: 58019422 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امارات و چین خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص تحولات مسجد الاقصی شدند

صاحب‌خبر -
امارات و چین خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت در خصوص تحولات مسجد الاقصی شدند
خبرگزاری آریا-دیپلمات ها گفتند (سه شنبه 3-1-2023) امارات متحده عربی و چین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته اند تا به احتمال زیاد روز پنجشنبه به صورت علنی برای بحث در مورد آخرین تحولات مسجد الاقصی تشکیل جلسه دهد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا ؛ایتامار بن گویر، وزیر جدید امنیت ملی اسرائیل، که از جناح راست افراطی است، دیروز برای مدت کوتاهی از مسجد الاقصی، مکانی که یهودیان نیز به آن احترام می گذارند، بازدید کرد، اقدامی که توسط فلسطینی ها و چندین کشور به شدت محکوم شد.

پس از بازدید وزیر امنیت ملی جدید رژیم صهیونیستی، جناح راست افراطی، ایتامار بن گویر، از مسجد الاقصی، آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا به تعهدات خود برای حفظ وضعیت موجود اماکن مقدس پایبند باشد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه گفت که هرگونه اقدام یکجانبه ای که وضعیت موجود اماکن مقدس در بیت المقدس را تضعیف کند غیرقابل قبول است.

وی افزود: ایالات متحده قویا از حفظ وضعیت موجود در خصوص اماکن مقدس در اورشلیم حمایت می کند و هرگونه اقدام یکجانبه ای که وضعیت موجود را تضعیف کند غیرقابل قبول است.

ایتامار بن گویر روز سه شنبه علیرغم اینکه روز گذشته اعلام کرده بود که این اقدامات به تعویق افتاده است، به مسجد الاقصی یورش برد.

رسانه‌های اسرائیلی و فلسطینی تصاویر و کلیپ‌هایی از بن گویر که متعلق به راست‌گرایان افراطی اسرائیل است در حالی که تحت تدابیر شدید امنیتی بازدید می‌کرد، منتشر کردند.

خبرگزاری فلسطینی (وفا) به نقل از رسانه های عبری گزارش داد که سرویس اطلاعاتی اسرائیل (شین بت) به بن گویر چراغ سبز نشان داد و به وی اجازه داد تا به مسجد الاقصی یورش برد.

نظر شما