شناسهٔ خبر: 58017549 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت ؛ به فدراسیون و وزارت ورزش پاسخگو نیستم / در زمان مناسب به ایران بازمی‌گردم

صاحب‌خبر -

اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت و جنجال‌های مربوط به کشف حجاب در مسابقات جهانی شطرنج سریع قزاقستان در اینستاگرام وی منتشر شد.

به گزارش انصاف ورزشی، سارا سادات خادم الشریعه نفر اول شطرنج زنان ایران تا پیش از رقابت‌های جهانی شطرنج جهانی قزاقستان، اولین واکنش خود را پس از اتفاقات جنجالی این مسابقات (کشف حجاب) و مهاجرتش در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد.

این شطرنج‌باز 26 ساله تهرانی در این پست اینستاگرامی شایعات پناهندگی خود را تکذیب کرد و اعلام کرد به واسطه موفقیت‌هایش و چندملیتی بودن همسرش اردشیر احمدی نیازی به پناهندگی نداشته است.

او همچنین تاکید کرد که مهاجرت آن‌ها یک تصمیم خانوادگی است و نه سیاسی؛ خادم الشریعه همچنین از بازگشت به ایران در زمان مناسب خبر داد و با انتقاداتی تند از فدراسیون شطرنج اعلام کرد که برای اقداماتش به فدراسیون و وزارت ورزش پاسخگو نخواهد بود چراکه از 8 سالگی با هزینه شخصی مسابقه می‌دهد.

اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت

اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت ؛ به فدراسیون و وزارت ورزش پاسخگو نیستم / در زمان مناسب به ایران بازمی‌گردم اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت ؛ به فدراسیون و وزارت ورزش پاسخگو نیستم / در زمان مناسب به ایران بازمی‌گردم

«اولین مسابقه‌ی جهانی پس از یکسال و نیم دوری از شطرنج (به دلیل بارداری و تولد پسر ده ماهه‌ام، سام) که با دعوت فدراسیون جهانی شطرنج و برگزارکنندگان مسابقه در آن شرکت کردم. شایعاتی در مورد پناهنده شدنم مطرح شده است که تصمیم دارم شفاف‌سازی کنم. من پناهنده‌ی هیچ کشوری نشدم! در حقیقت نیازی به این کار نبوده و سالهاست به دلیل موفقیت در رشته‌ام و همچنین چند ملیتی بودن همسرم چنین امکانی برایم فراهم بوده و هیچگاه دغدغه اخذ اقامت از طریق پناهندگی را نداشته‌ام.

موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی. هنوز هم ایران خانه اول ماست و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت. سه سال گذشته تعدادی از مسابقات مهم که عمری انتظار حضور در آنها را داشتم، به علت ممنوع الخروجی از دست دادم.

در مورد اینکه می‌فرمایند با هزینه‌ی دولت و فدراسیون یا بیت المال به اینجا رسیده‌ام هم خاطرنشان میکنم که از هشت سالگی با پول زحمت پدرم به مسابقات رفته‌ام و با جوایزی که در مسابقات بین المللی بدست آوردم، هزینه‌های هنگفت مربی خارجی را شخصا و از محل درآمدم پرداخت کرده‌ام و بیت المالی در کار نبوده است. البته سخنان اخیر رییس فدراسیون در ارتباط با حضور من در مسابقات با هزینه شخصی، گویای موضوع و مهر تاییدی بر صحبت‌هایم است. در پایان به فدراسیون و وزارت ورزشی که سال هاست خواسته ای از آنها نداشته‌ام‌ جوابگو نخواهم بود.»

بدین ترتیب در حال حاضر شطرنج ایران هیچ بانوی استادبزرگ شطرنجی ندارد و همه زنان شطرنج ایران که به این عنوان نائل آمده‌اند یا مهاجرت کرده‌اند و یا شطرنج را کنار گذاشته‌اند!

اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت ؛ به فدراسیون و وزارت ورزش پاسخگو نیستم / در زمان مناسب به ایران بازمی‌گردم اولین واکنش سارا خادم الشریعه پس از مهاجرت ؛ به فدراسیون و وزارت ورزش پاسخگو نیستم / در زمان مناسب به ایران بازمی‌گردم

نظر شما