شناسهٔ خبر: 58002435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

آمریکا پیشنهاد جدیدی درباره مذاکرات مطرح نکرده؛ ما هم بر روی مؤلفه‌های قبلی تاکید داریم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت: آمریکا که پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است و ایران هم بر اساس آن مولفه‌های اساسی که از قبل روی آن تاکید داشته همچنان این تاکیدات مورد توجه‌اش است.

صاحب‌خبر -
آمریکا پیشنهاد جدیدی درباره مذاکرات مطرح نکرده؛ ما هم بر روی مؤلفه‌های قبلی تاکید داریم

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای احیای برجام، در پاسخ به این سوال که روند و دور جدید مذاکرات برجامی حول محور چه موضوعات جدیدی است و آیا قرار است موضوعات جدیدی هم مطرح شود، گفت: خبر جدیدی وجود ندارد. اما چارچوبی که ما در حال ادامه مذاکرات هستیم، بر اساس محورهایی است که بتوانیم مولفه‌های اصلی و اساسی مدنظر جمهوری اسلامی ایران را در فرآیند تدوین پیش‌نویس توافق مدنظر پیگیری کنیم و امروز هم در حال پیگیری است. یعنی هیچ تفاوتی با قبل نکرده است. 

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی باقری را در ادامه می خوانید:

  • طبیعی است، نکته اساسی که در فرآیند پیگیری‌های ما وجود دارد، روند پیوستگی گفت‌وگوها بوده که این پیوستگی، امتداد و تداوم مذاکرات همچنان ادامه دارد و ارتباط ما با طرف مقابل و همچنین آن‌ها با ما نیز مستمر است و هیچ انقطاعی در این مسیر نبوده و نکته ویژه‌ای نسبت به قبل وجود نداشته و این پیوستگی وجود دارد. 
  • آمریکا که پیشنهاد جدیدی مطرح نکرده است و ایران هم بر اساس آن مولفه‌های اساسی که از قبل روی آن تاکید داشته همچنان این تاکیدات مورد توجه‌اش است. 
  • اقدامات ما درباره خاموش کردن دوربین‌ها و همچنین برنامه‌های اتمی در قالب اجرای قانون راهبردی مجلس بوده که با توجه به آن قوانینی که وضع شد، دولت و همچنین سازمان انرژی اتمی آن اقدامات را انجام داده است. اما اینکه چه زمانی ایران به آن تعهدات برمی‌گردد بستگی به روند مذاکرات دارد. 
  • اینکه چه زمانی ممکن است مذاکرات به نتیجه نهایی برسد؛ بحث و گفت‌وگو بین دو طرف وجود داشته و ادامه دارد. 

نظر شما