شناسهٔ خبر: 579938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همزمان با سراسر میهن اسلامی

راهپیمایی روز قدس در ماهان از میدان امام خمینی (ره) آغاز می‌شود‌

راهپیمایی روز قدس در ماهان از میدان امام خمینی (ره) تا مصلای نماز جمعه این شهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی زهرودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار داشت: آن چه که امروز در غزه می‌گذرد به همه ما مربوط است و تنها این مسئله و موضوع صرف‌ فلسطینی نیست، ما نباید از درد و رنج آنان چشم‌پوشی کنیم و خون‌های به ناحق ریخته را نادیده بگیریم‌.

بخشدار ماهان خاطر نشان کرد: روز قدس نماد ایستادگی جبهه حق در مقابل باطل و یکی از برجسته‌‌‌‌‌ترین یادگارهای امام خمینی (ره) است.

زهرودی افزود: حضور و شرکت در راهپیمایی‌ها حتی در روستاهای کوچک کار بسیار با‌ارزش‌ است و با توجه به انعکاس حضور آنان در این روز سبب می‌شود، مردم مظلوم غزه احساس ‌کنند که ملت‌ها پشت سرشان هستند.

وی با بیان اینکه مجامع حقوق بشر همیشه در خدمت اهداف استکبار جهانی هستند، تصریح کرد: اگر دولت‌های عربی اسلامی، مجامع جهانی امروز هم در مقابل این فجایع رژیم منفور‌ سکوت می‌کنند، می‌خواهند ریشه مقاومت را بخشکانند.

بخشدار ماهان عنوان کرد: روز قدس، روزی است که ملت‌های مسلمان در سراسر جهان بدون ‌واسطه‌‌ مقامات رسمی خودشان حرفشان را در دنیا مطرح می‌کنند.

وی بیان داشت: امسال هم به دلیل حادثه‌ غزه روز قدس اهمیت مضاعفی پیدا کرده است و مردم ماهان در همین راستا و به صورت خودجوش در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 11 صبح از میدان امام خمینی (ره) تا مصلی نماز جمعه این شهر با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» ‌و «مرگ بر صهیونیست» انزجار و نفرت خود را از این رژیم غاصب اعلام می‌کنند.

بیانیه بسیج ماهان

به گزارش فارس، امام جمعه ماهان و حوزه مقاومت بسیج امام علی (ع)‌ ماهان در بیانیه‌ای با دعوت از بسیجیان و مردم بخش ماهان برای حضور حماسی و یکپارچه در راهپیمایی روز جهانی قدس، روز جهانی قدس امسال را نماد وحدت و اراده امت اسلامی در توجه به اولویت‌های امروز جهان اسلام در فلسطین، سوریه و عراق دانست.

این بیانیه می‌افزاید: با گذشت 35 سال از ابتکار راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین‌ در سایه گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه‌ به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل و تلاش جبهه متحد استکبار برای جلوگیری از جهانی شدن این آرمان و تحمیل سازش و نرمش برابر خواسته‌های رژیم جعلی صهیونیستی را با ناکامی و شکست‌های انکارناپذیری مواجه ساخته است.

این بیانیه در ادامه با تبیین تحولات و رخدادهای جاری در منطقه از جمله آنچه در غزه رخ می‌دهد، می‌افزاید: جنایت‌هایی که در غزه روی می‌دهد از دید هیچ‌کس پنهان نیست و مدعیان بزرگ حقوق بشر در دنیا در غزه علیه بشریت اقدام کرده‌اند و با توجه به حملات دو هفته اخیر رژیم صهیونیستی با سکوت بعضی از کشورهای عربی اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی که دم از طرفداری حقوق بشر می‌زنند روبه‌رو شده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: جمعه آینده، جای جای میهن اسلامی جلوه‌گاه وحدت و یکپارچگی ایرانیان غیور و غیرتمند برای حمایت از ملت فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس شریف می‌شود و این پیام را به جهانیان به ویژه جبهه استکبار و صهیونیسم بین‌الملل و دشمنان اسلام عزیز ابلاغ می‌کند که ملت ایران با درک اهمیت عمق راهبردی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان امروز، هیچگاه از فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام و نیز مسئله حیاتی جامعه عدالت‌خواه و صلح‌طلب غفلت نمی‌کند.

انتهای پیام/2446/ذ30/د1000

نظر شما