شناسهٔ خبر: 57981966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

شهید سلیمانی نماد «ما می توانیم» بود

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نماد «ما می توانیم» بود، گفت: این شهید بزرگوار با امت سازی در جهان اسلام نهضت امام خمینی وانقلاب اسلامی را تداوم بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی یک مکتب و فرهنگ و راه نجات بخش است، اظهار داشت: شهید سلیمانی با تبعیت از آیات قرآن کریم و تکیه به سیره اهل بیت (ع) و تبعیت از ولایت به یک الگو و مکتب تبدیل شد و قسمت مهمی از موفقیت‌های کشور مدیون مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی است.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی یک استراتژیست بزرگ بود، عنوان کرد: حاج قاسم نقش مهمی در پیشرفت‌های کشور و تحولات اخیر منطقه و خصوصاً خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و راهبردهای منطقه‌ای آن‌ها داشت و امروز مردم بسیاری از کشورها به نیکی از حاج قاسم یاد می‌کنند.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی نماد ما می‌توانیم بود و علی‌رغم همه محدودیت‌ها مقتدرانه در مقابل دشمنان ایستاد و با درک اقتضای انقلاب اسلامی همه توجه خود را در مسیر تحقق مکتب امام و امر ولایت گذاشت.

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم در ادامه نهضت امام خمینی (ره) و تداوم مکتب علوی و فاطمی است، گفت: شهید سلیمانی با امت سازی که در جهان اسلام ایجاد کرد نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی را تداوم داد.

سردار کریمی افزود: ایمان به خداوند متعال، بصیرت دینی و انقلابی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، مردم دوستی و خدمت صادقانه به مردم از مهمترین مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: اخلاص، مسئولیت پذیری، عقلانیت، صداقت و شجاعت مهمترین خصوصیات شهید سلیمانی است و امروز این خصوصیات برای نسل جوان و نوجوان باید به نوعی تبیین شود که نوجوانان بتوانند از این الگوی برجسته به خوبی سرمشق بگیرند.

سردار کریمی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی با بسیج مردمی که در منطقه شکل داد علاوه بر اینکه برای جهان اسلام امت‌سازی کرد توانست ظرفیت‌های مختلف در کشورها را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی احیا کند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد میدان‌های سخت بود و از یک رزمنده ساده کار خود را شروع کرد و با مجاهدت‌های شبانه روزی به یک فرمانده مقتدر و انقلابی در دنیا تبدیل شد، بیان کرد: حاج قاسم زندگی خود را عاقلانه شروع کرد، عارفانه ادامه داد و عاشقانه به شهادت رسید و سردار سلیمانی یک عمر برای شهادت مجاهدت کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تقدیر از فعالیت‌های جوانان و نوجوانان در بزرگداشت شهید سلیمانی بیان کرد: حضور مردم و جوانان و نوجوانان در مراسم و بزرگداشت شهید سلیمانی در طول ۳ سال گذشته همواره پر شور بوده و تجلیل مردمی از این سردار گرانقدر علامت وفاداری مردم به مکتب شهید سلیمانی و قدرشناسی ملت از مجاهدت‌های او و جبهه مقاومت است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است و حاج قاسمی که در زمان حیات با برکت خود تمام راهبردهای دشمنان را شکست داد با شهادت خود همه آزادی خواهان جهان را به صحنه آورد.

نظر شما