شناسهٔ خبر: 57963926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

۴ نوع نهال میوه که بیش‌ترین باردهی برای خرید در نهالستان شیراز را دارند!

در گذشته‌های دور باغداری صرفا برای تامین نیازهای اولیه انجام می‌شد، افراد به وسیله باغبانی نیاز‌های یک ساله خود را تامین می‌کردند و به اندوختن آنها مشغول می‌شدند و بعدها با شروع شهرنشینی باغبانی در بین بسیاری از افراد به یک حرفه و شغل خانوادگی تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

۴ نوع نهال میوه که بیش‌ترین باردهی برای خرید در نهالستان شیراز را دارند!

در گذشته‌های دور باغداری صرفا برای تامین نیازهای اولیه انجام می‌شد، افراد به وسیله باغبانی نیاز‌های یک ساله خود را تامین می‌کردند و به اندوختن آنها مشغول می‌شدند و بعدها با شروع شهرنشینی باغبانی در بین بسیاری از افراد به یک حرفه و شغل خانوادگی تبدیل شد.

با افزایش شهرنشینی و پیدایش شغل‌های متنوع صنعتی باعث شد تا بیشتر باغداران و کشاورزان به سمت شغل صنعتی روی بیاورند و کسانی هم که باغداری می‌کردند صرفا به‌عنوان یک تفنن به آن نگاه می‌کردند. ولی در چند سال گذشته یک جهش بسیار بزرگ در صنعت باغداری به وجود آمد و باعث شد، یکباره افراد متوجه میزان سود و درآمد سالانه باغ شوند. از این رو بیشتر سرمایه‌گذارانی که به دنبال یک سرمایه گذاری امن و بدون ریسک بودن بار دیگر به سمت باغبانی روی آوردند.

images_1672216634.jpg

جهش باغداری نوین در شهر شیراز

از میان آنها می‌توان به کشاورزان و سرمایه گذاران شهر شیراز، تبریز و تهران اشاره کرد که ما در این بخش صرفاً به بررسی باغداری در شهر شیراز می‌پردازیم، ولی آمار به دست آمده نشان می‌دهد کشاورزان این شهر علاقه خیلی زیادی به تغییر زیرساخت‌های باغ نشان داده و اقدام به خرید نسل جدید نهال‌های میوه کردند.

این عمل نشان از آگاه سازی موثر، وجود نهالستان‌های معتبر در شهر شیراز، همچنین حمایت مسئولین هست، در ادامه به معرفی مهم‌ترین نهال‌هایی که در شهر شیراز مورد پسند عموم کشاورزان هست، همچنین مشکلات کشاورزان شیرازی خواهیم پرداخت، بهتر است با ما همراه باشید.

رایج‌ترین مشکلات یک باغدار در شهر شیراز

اگر شما ادین شهر شیراز را مورد بررسی قرار دهید خواهید که شهر شیراز به عنوان یک شهر دشتی محسوب می‌شود آب و هوای وارد در شهر شیراز گرم و خشک می‌باشد بنابراین بیشترین مشکلاتی که یک بار داده شیرازی را تحت تاثیر قرار می‌دهند عبارتند از:

  • اختلاف دمای شب و روز در شهر شیراز
  • تامین نیاز سرمایی نهال در شیراز
  • بافت خاک مناسب با نهال میوه در شیراز
  • وزش باد
  • کمبود بارش سالانه و ذخایر آبی و تاثیر آن در رشد ارقام نهال میوه شیراز
  • کمبود نهالستان‌های معتبر برای فروش نهال‌های اصلاح شده

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که نه تنها باغدار شیرازی بلکه هر باغداری با آن مواجه می‌شود، مشکلات مربوط به بافت خاک است، تا بتواند در آن میوه مورد نظر را کشت کند، از اینرو باغداران شیرازی باید آماده‌سازی لازم را برای خاک ورزی انجام دهند، برای این کار می‌توانند از متخصصین و تکنسین‌های مربوطه کمک بخواهند، همچنین اگر باغداران شیرازی برای خرید نهال میوه در شیراز با مشکل روبرو شد، این امکان را دارد به سایت‌های بزرگ نهالستان شیراز مراجعه کرده و علاوه بر آگاهی از قیمت خرید نهال در شیراز ( https://bartarnahal.ir/fruit-seedlings-in-shiraz ) می‌توانند انواع نهال میوه در شیراز را با تضمین کیفیت خریداری کنند.

شرایط اقلیمی شیراز برای احداث باغ میوه

یکی از مهم‌ترین شرایط اقلیمی شهر شیراز که باعث شده به عنوان یک مشکل رایج برای کشاورزان تبدیل شود کم بودن بارندگی در این شهر هست، به‌طوری‌که در فصول گرم نهایت دو بار بارندگی اتفاق می‌افتد، البته در سال‌های اخیر به خاطر افزایش میزان خشکسالی در کل مناطق کشور این مشکل دردسرساز تر شده است.

بیشتر مناطق این شهر تابستان گرمی را تجربه می‌کند، بنابراین ارقام نهالی که در این شهر باید کشت شود مقاوم به خشکسالی باشد، از دیگر مشکلات رایج که بیشتر کشاورزان به هنگام خرید نهال برتر نهال به آن توجه کافی ندارند و مسئولین نهالستان باید بر روی آن تاکید داشته باشند نیاز سرمایی نهال هست.

از آنجایی که شهر شیراز روزهای چندان سردی را تجربه نمی‌کند بنابراین امکان دارد بیشتر نهال‌های میوه خریداری شده نیاز سرمایی خود را به طور کامل نگذرانده باشند، با توجه به موارد گفته شده کشاورز باید از یک نهالستان معتبر بهترین نوع نهال را خریداری کند که کاملا سازگار با شرایط اقلیمی باغ باشد، در ادامه با ما همراه باشید تا این نهال‌ها را برای شما توضیح دهیم.

چهار نوع نهال میوه که بیشترین باردهی برای خرید در نهالستان شیراز را دارند

با توجه به موارد گفته شده مشخص است، ارقام نهال میوه ای که مخصوص مناطق سردسیری است، اصلاً برای کاشت در شهر شیراز مناسب نیست. انواع نهال هلو، شلیل و آلو، گردو، پسته و بادام، آلبالو و گیلاس، سیب و گلابی بهترین گزینه برای کاشت در باغات شیراز است.

  • نهال گلابی

نهال گلابی جزو نهال‌های پرفروش در شهر شیراز محسوب می‌شود، چون شرایط خاصی دارد که کاملا سازگار با اقلیم این شهر هست. از آنجایی که مقاومت نهال گلابی در برابر گرما و سرما زیاد است، بنابراین می‌تواند اختلاف دمایی در این شهر را به خوبی تحمل کند، علاوه بر آن رسیدگی به درخت گلابی بسیار آسان بوده و میوه آن نیز جزو میوه‌های لوکس و گران قیمت محسوب می‌شود. قیمت اقتصادی مناسبی داشته است. از انواع نژادهای گلابی که در شهر شیراز بسیار کاشت شده و کشاورزان نیز از برداشت آن رضایت دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال گلابی بیروتی
  • نهال گلابی سیبی
  • نژاد گلابی شاه میوه
  • نژاد گلابی سیبری

گلابی به خاطر بیماری آتشک در سال‌های اخیر بین کشاورزان از محبوبیت کمتری برخوردار شده است، ولی باعث شده است که به یک مزیت برای کاشت گلابی تبدیل شود، با کاهش باغات گلابی در شیراز، قیمت میوه گلابی در شیراز افزایش پیدا کرده است، به طوری که بازار فروش عالی داشته هر کس در حدود یک هکتار گلابی داشته باشد، بالای دو میلیارد درآمد در سال ۱۴۰۱ به دست آورده است.

  • نهال بادام

از مهم‌ترین ویژگی‌های نهال بادام می‌توان به دیرگل و دیررس بودن آن اشاره کرد به خاطر همین در بیشتر مناطق کشور قابل کشت بوده، بهترین ارتفاع برای کشت نهال بادام از ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر هست. بادام جز محصولات زودبازده حساب می‌شود و معمولا در سال دوم کاشت بازدهی خود را شروع می‌کند، پس کاشت یکی گزینه مناسب برای کشاورزان شیرازی است که بتوانند باغ اقتصادی خود را راه اندازی کنند، از ارقام خوب بادام به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

نهال بادام آذرخوشه‌ای

نهال بادام تونو

نهال بادام مامایی

نهال بادام اسکندر

نهال بادام شاهرودی ۷ و ۲۱

نهال بادام سوپرنوا

  • نهال میوه هلو

شهر شیراز یکی از شهرهای مهم در کشت نهال هلو محسوب می‌شود، از آنجایی که هلو دارای نژادهای گوناگون و متفاوت است بنابراین می‌تواند در هر منطقه ای از این شهر خود را سازگاری داده، رشد و بازدهی بسیار مناسبی داشته باشد. به خاطر همین ارقام نهال‌های هلو که مختص مناطق معتدل رو به گرم هستند، بهترین گزینه برای کاشت در شهر شیراز محسوب می‌شود البته آلوسانان دیگر مانند

  • زردآلو قیسی
  • آلو بخارا
  • شلیل مغان

برای کاشت در شهر شیراز بسیار مناسب هستند.

  • نهال میوه پسته

یکی دیگر از باغ هایی که در شهر شیراز بسیار پر آوازه و پرسود محسوب می‌شود باغستان پسته است. زیر مجموعه محصولات لاکچری و خشکبار بوده، قیمت فروش آن بسیار بالا است. از همین‌رو بیشتر کشاورزان به دنبال کاشت این نهال هستند. نهالستان‌های معتبر به ارائه نهال پسته در این شهر می‌پردازند که دارای شرایط و ویژگی‌های خاصی باشد تا کشاورزان به هنگام نگهداری و مراقبت از آن دچار زحمت نشوند. نژادهای اصلاح شده این محصول نیز وارد بازار شده است شما برای خرید این نهال می‌توانید به سایت بزرگترین و معتبرترین نهالستان در شیراز مراجعه کنید.

images_1672216769.jpg

فروش اینترنتی نهال میوه در شهر شیراز

کشاورزان برای اینکه بتوانند از آخرین قیمت نهال در شیراز با خبر شوند یا آن را با قیمت بسیار پایین خریداری کنند، می‌توانند به سایت اینترنتی فروش نهال میوه در شهر شیراز مانند برتر نهال مراجعه کنند. در این سایت نهال‌ها به صورت تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی ارائه می‌شود. البته نباید فراموش کنیم که تمامی نهال‌ها دارای لیبل و شناسه از جهاد کشاورزی است، همچنین شما برای مشاوره و راهنمایی به صورت رایگان می‌توانید با متخصصین نهالستان در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید انواع نهال میوه در شیراز میتوانید از طریق لینک زیر مقاله مطالعه کنید :

https://danotech.ir/cities-with-record-purchase-saplings

تماس:

۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

نظر شما