شناسهٔ خبر: 57956262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

دزدی دریایی عربستان تمامی ندارد 4 کشتی دیگر حامل نفت یمن به سرقت رفت

صاحب‌خبر -
 
 
سعودي‌ها همچنان به غارت و دزدي منابع نفت يمني‌ها ادامه مي‌دهند و روز شنبه بار ديگر تعدادي از نفتكش‌هاي حامل سوخت براي مردم يمن از سوي ائتلاف نظامي سعودي به سرقت رفت.
عربستان نه فقط با تجاوز و جنگ عليه يمن يك كشور متجاوز به شمار مي رود، بلكه اين كشور همزمان با تجاوز يك كشور قانون شكن نيز هست كه حتي حاضر به مراعات قوانين بشردوستانه در شرايط جنگي نيز نيست. در شرايطي كه يمن طي هشت سال گذشته زير شديدترين بمباران‌ها و محاصره از سوي ائتلاف سعودي قرار داشته است، مقامات يمني از طريق مذاكره و ميانجي‌گري سازمان ملل موفق به خريد مقاديري سوخت براي تامين حداقل نيازهاي مردم اين كشور شده‌اند، اما هربار كه اين كشتي‌ها با نظارت سازمان ملل قرار است به‌دست مردم يمن برسد، با كارشكني عربستان سعودي مواجه مي شود. 
روز شنبه هم شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی به سركردگي عربستان سعودي حداقل چهار کشتی حامل سوخت را با وجود بازرسی‌هاي لازم از سوي سازمان ملل متوقف کرده و مانع از ورود آنها به بندر الحدیده شده است. به گزارش المسیره، «عصام المتوکل»، سخنگوی شرکت نفت يمن اعلام کرد، ائتلاف آمریکایی-سعودی درد و رنج ملت یمن را نادیده گرفته و چهار کشتی حامل سوخت را با وجود بازرسی اجباری در جیبوتی توقیف کردند. وی خاطرنشان کرد: کشتی‌های توقیف شده شامل کشتی حامل بنزین به نام «سی ادور»، یک کشتی حامل مازوت به نام «گلف ایتوز»، دو کشور حامل گازوئیل به نام‌های «پرنسس خدیجه» و «سوپرانو سیرین» است. سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن، ائتلاف متجاوز و سازمان ملل را مسئول کامل خسارات ناشی از محاصره دانست و از جامعه جهانی، شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشری و انسانی خواست تا بر ائتلاف متجاوز و سازمان ملل برای آزاد‌سازی کشتی‌های سوخت‌رسان و جلوگیری از دزدی دریایی فشار بیاورند.

نظر شما