شناسهٔ خبر: 5795311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

فاني سوم تير استيضاح مي شود

موج- نايب‌رئيس مجلس از برگزاري جلسه استيضاح وزير آموزش و پرورش در روز چهارشنبه هفته آينده خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا باهنر در نشست علني امروز (سه شنبه 26 خرداد‌) مجلس شوراي اسلامي گفت: در اجراي ماده 233 آيين‌نامه داخلي مجلس، روز يکشنبه (24خرداد) کميسيون آموزش و تحقيقات موضوع استيضاح وزير آموزش و پرورش را بررسي و تعدادي از استيضاح‌کنندگان با حضور در جلسه امضاي خود را پس گرفتند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس ادامه داد: اما همچنان تعداد استيضاح‌کنندگان بالاي 10 نفر است و به همين دليل استيضاح فاني وزير آموزش و پرورش روز چهارشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.
متن کامل طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش به اين شرح است:
هيات رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي
با سلام و احترام، به استناد ماده 222 و 223 آيين‌نامه داخلي مجلس و در اجراي اصل 89 قانون اساسي بدين وسيله طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش برادر گرامي جناب آقاي دکتر فاني با 64 امضا تقديم مي‌شود.
نظر به مشکلات زير در حوزه وظايف وزير، اين جانبان امضاکنندگان درخواست اعلام وصول استيضاح وزير محترم آموزش و پرورش را داريم:
1. ناتواني وزير در جلب رضايت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش.
2. ناتواني وزير در جلب توجه دولت به اهميت و نقش آموزش و پرورش.
3. ناتواني وزير در جلب توجه دولت جهت تأمين منابع مورد نياز براي هزينه‌هاي موجود مدارس و تبديل مدارس کشور به مدارس خودگردان براساس اصل 30 قانون اساسي.
4. ناتواني وزير در جلب توجه و عنايت عملي دولت در افزايش فضاي آموزشي در مناطق محروم کشور که سرانه فضاي آموزشي آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است.
5. ناتواني وزير در جلب نظر دولت جهت تامين معيشت فرهنگيان شاغل و بازنشسته به امتيازاتي مشابه ساير ارگان‌ها و دستگاه‌ها به فرهنگيان.
6. ناتواني وزير در حذف تفاوت حقوق و مزاياي فرهنگيان نسبت به ساير دستگاه‌ها و ارگان‌هايي که نسبت به آموزش و پرورش از حساسيت کمتري برخوردارند.
7. عدم اقدام جدي و موثر در جهت تدوين و ارائه نقشه راه و برنامه‌ريزي عملياتي براي اجرايي شدن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش عليرغم اعلام در برنامه پيشنهادي خويش.
8. عدم وجود رويکرد جدي و برنامه محور به دانشگاه فرهنگيان با عنايت به اهداف بلند اين دانشگاه.
9. نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملياتي براي غني سازي و ارتقاء بهره‌وري برنامه‌هاي آموزشي و پرورشي و کيفيت بخشي در محتواي آموزشي و استقرار و توسعه نظام آموزشي به خصوص در مدارس شبانه روزي، چند پايه، ابتدايي، پيش دبستاني در مناطق محروم، روستايي،‌ عشايري و مرزي.
10. نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پويا و جامع رصد، نظارت،‌ ارزيابي و پايش مستمر برنامه‌ها و نتايج آنها در ابعاد آموزشي، پژوهشي و کيفي نيروي انساني.