شناسهٔ خبر: 57925402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

آیت الله جوادی آملی:

زمینه‌ساز انتقال حرف‌هایمان به جهان، نیازمند روابط بین الملل قوی است

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر روابط بین الملل ما قوی نباشد و با دیگر مذاهب و فِرَق اسلامی از مسیر هماهنگی فاصله بگیریم، نمی‌توانیم حرف خودمان را به جهان منتقل کنیم.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، وی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت افزود: اینکه ائمه اطهار علیهم السلام می فرمایند احادیث ما صعب مستصعب است، همه آنها به خاطر براهین علمی نیست، بلکه بخشی به عمل کردن و تحمل ماست. ما باید بتوانیم با توجه به این احادیث ائمه اطهار، ظرفیت خود را بالا برده و با روحیه‌ای بلند با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت:اسلام در سه بخش ملی، منطقه‌ای و بین المللی پیام دارد، حج از عبادت‌های بین‌المللی است؛ لذا زائری که به حج می‌رود پیامی جهانی باید ببرد و بیاورد.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: به وجود مبارک حضرت امیر عرض کردند این اسبی که شما برای میدان جنگ دارید، مسافرکش و بارکش است و اسب رزم نیست یک اسب تند روی رزمی تهیه کنید، حضرت فرمودند من اسب تندرو نیاز ندارم من که در میدان جنگ فرار نمی‌‎کنم، کسی را هم که فرار کرد من او را تعقیب نمی‌‎کنم، این فکر دومی ندارد، مکتب تشیع با وجود منابع غنی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، این قدرت را دارد تا به گونه‌ای زندگی کند که هیچ بیگانه‌ای بر او مسلط نشود.

وی گفت: قرآن می فرماید که شما شناسنامه دارید، شما فرزندان ابراهیم خلیل هستید، لذا راه پدر را بروید، ابراهیم خلیل گفت لازم است تا مسجدی بنا شود و مردم دور آن جمع شوند، اما صرف داشتن مسجد و کعبه را کافی ندانست و گفت که این کعبه یک شهر آباد نیز می‌خواهد و سپس گفت با شهرآباد نیز مشکل حل نخواهد شد مگر امنیت آن تأمین شود . ما اگر قرآنی فکر کنیم، باید به فکر امنیت هم باشیم؛ لذا هم قلم ما و هم بیان ما هم باید امن باشد و هم امنیت ساز، لذا همواره باید مواظب نوع گفتارمان باشیم.

وی در پایان افزود:‌ دعا می‌کنیم تا این کشور به حرمت خون‌های پاک شهداء محفوظ بماند و ما مدیون و خجل این شهداء نشویم که اینها سرمایه اصلی ما هستند و ان شاء الله ـ این پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

انتهای پیام/

نظر شما