شناسهٔ خبر: 57906690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

اختصاصی نما

وقتی عبدالله نوری جای شهید و جلاد را عوض می كند

عبدالله نوری در حالی در بیانیه سرشار از نفرت‌پراكنی، دروغ‌گویی و اتهام‌افكنی مدعی فحاشی و خشونت حكومت نسبت به معترضان می شود كه حاكمیت در مدت اغتشاشات هیچگاه دستور استفاده از سلاح گرم در مقابل اغتشاشگران را نداد

صاحب‌خبر -

امیر بهشتی- به گزارش نما ، اصلاح‌طلبان همواره تلاش کرده اند تا از اعتراضات مردمی و اغتشاشات دشمنان به نفع خود بهره‌ای جناحی ببرند، در همین راستا عبدالله نوری، بیانیه‌ای را صادر کرده است. او در بخشی از بیانیه خود می نویسد: "چرا حکومت به جای اصلاح شیوه حکمرانی و تن دادن به خواسته‌های اکثریت مردم، به خشونت با نسل جدید و جوانانی روی آورده که از انبوه مشکلات به ستوه و خشم آمده و از آینده روشن نا امیدند؟ "او ادامه می‌دهد: "بسیاری شگفت زده‌اند که این سیاست‌ها جز ناامیدی و مشکلات شدید اقتصادی و فرهنگی، چه ثمره‌ای را برای مردم ایران به ارمغان آورده است که حکومت همچنان بر تداوم آن اصرار می‌ورزد و چرا با وجود مشکلات فوق‌العاده‌ای که در زمینه‌های گوناگون با آن روبرو شده و آینده تاریکی که در پیش دارد، به جای تعامل و همدلی، اعتراض و خشم این جوانان به ستوه آمده را با خشونتی بی حد و مرز چون گلوله و زندان و کشتار پاسخ می‌دهد."

در اینکه این روزها ملت شریف ایران با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و به دلایل گوناگون اوضاع معیشت سامان یافته نیست تردیدی وجود ندارد. در اینکه مردم نسبت به وضعیت اقتصادی کشور معترض هستند نیز حرفی نیست اما آیا این موضوعات دلیل می شود تا عده ای به جان ، مال و ناموس مردم حمله کنند؟ و نیروهای مدافع امنیت را با وحشیانه‌‌ترین حالت به شهادت برسانند و ده‌ها کودک را یتیم کنند؟ آیا نام این اقدامات اعتراض است یا ایجاد اغتشاش در جامعه؟ کدام عقل سلیمی می پذیرد معترضان به وضعیت اقتصادی و معیشتی با تهدید و رعب‌افکنی کسبه و بازاریان را مجبور به بستن مغازه و محل کسب‌شان ‌کنند؟ بستن راه گذران زندگی بازاری و کاسب و کارگر در اعتراض به مشکلات اقتصادی است؟ حمله با سلاح های گرم و سرد به پلیس، آتش زدن جسم بی جان بسیجیان، قتل مردم کوچه و بازار،به آتش کشیدن آمبولانس های حامل بیمار، ضرب و شتم زنان چادری و کشیدن حجاب از سر آنان چه ربطی به مشکلات اقتصادی دارد؟ 

وانگهی در اعتراضات پراکنده ای که در کشور به وجود آمد، هیچ مطالبه ای مبنی بر مشکلات اقتصادی و معیشتی از سوی معترضین شنیده نشد و تنها چیزی که مورد اعتنای اشرار آشوبگر نبود، همین مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بود.عبدالله نوری در حالی در بیانیه سرشار از نفرت‌پراکنی، دروغ‌گویی و اتهام‌افکنی مدعی فحاشی و خشونت حکومت نسبت به معترضان می شود که حاکمیت در مدت اغتشاشات هیچگاه دستور استفاده از سلاح گرم در مقابل اغتشاشگران را نداد و نیروهای پلیس و بسیج و سپاه با دست خالی و تنها با باتوم و نهایتاً پینت‌بال در برابر تروریست‌های داعش‌مسلک مسلح به قمه و سلاح گرم روانه میدان شدند، او در حالی از فحاشی نسبت به معترضین سخن به میان می آورد که در دانشگاه شریف این معترضان بودند که به فحاشی و رکیک ترین الفاظ روی آوردند اما عبدالله نوری جای شهید و جلاد را عوض کرده و مدعی فحاشی به معترضان می شود!
 
در شرایط حساس کنونی که دشمن می‌خواهد مردم و گروه‌های سیاسی و اجتماعی را در مقابل یکدیگر قرار دهد، جریان‌های سیاسی مطرح کشور باید بکوشند تا عناصر افراطی منسوب به خودشان را کنترل کنند تا بیش از این برای مردم و برای جریان اصلاحات هزینه تراشی نکنند. البته جریان اصلاحات آن روز که عبدالله نوری گفت نظام باید ادامه فعالیت‌های هسته‌ای را به رفراندوم بگذارد و سخنانش با سخنان رئیس رژیم صهیونیستی مو نمیزد، باید او را متنبه می‌ساخت، اما تفکر قبیله‌گرایی سبب شد که از کنار مسئله بگذرند.

نظر شما