شناسهٔ خبر: 57903943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا» مدعی شد:

پشت پرده مشکلات اقتصادی مافیاهایی وجود دارد

حمیدرضا ترقی گفت: در داخل مافیاهایی هستند که با دشمنان خارجی همکاری می‌کنند تا با گرانی و افزایش نرخ دلار مردم را ناراضی کند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت اقتصادی این روزها اصلا خوب نیست و در این بین گفته می‌شود دولت می‌خواهد تیم اقتصادی خود را ترمیم کند. حالا پرسش آن است که ترمیم تیم اقتصادی دولت تا چه حد باعث بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود؟

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «ما در حال یک جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم که طراحی‌های متعددی را برای فلج‌کردن اقتصادی کشور در دست دارند و یکی پس از دیگری آنها را اجرا می‌کنند. آنها هزینه‌های سنگینی هم متحمل می‌شوند تا در سیستم اقتصادی ما اختلال ایجاد شود.  در داخل هم مافیاهایی هستند که با دشمنان خارجی همکاری می‌کنند که ناراضی‌تراشی در جامعه کرده باشند. اینها دنبال آن هستند که با گرانی و افزایش نرخ دلار مردم را ناراضی کند و از آن سو با ضربه‌زدن به تولید به جو روانی تورم دامن بزنند. این مافیاها در اقتصاد ایران هستند و متأسفانه انحصارهایی در اقتصاد ایجاد کرده‌اند و بازوی دشمنان خارجی هستند».

او ادامه داد: «در چنین وضعیتی مدیریتی نیاز داریم که بتواند در این جنگ اقتصادی فرماندهی کند. در این زمینه به نظر می‌رسد ضعیف عمل کرده‌ایم. دولت هم به این نتیجه رسیده است که فرماندهی آنچنان که انتظار می‌رود عمل نکرده است. البته در میان مدیران میانی هم می‌بینیم که چون از دولت قبل رسوخ کرده‌اند در برابر تصمیمات دولت مقاومت می‌کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت باید انسجام خود در تیم اقتصادی را حفظ کند و راهبرد جامعی برای مقابله با همه این مشلکلات در نظر بگیرد و سعی کنند سریع‌تر بر مشکلات کنونی فائق آیند. آقای رئیسی هم بر ضرورت تبیین این مشکلات تأکید کرد و این هم مسئله مهمی است که باید برای مردم توضیح داده شود که چرا کالاها گران می‌شود یا نرخ ارز بالا می‌رود؟»

ترقی در پایان گفت: «آنچه ما از فهوای مواضع آمریکا و غربی‌ها استنباط می‌کنیم، این است که آنها قصد رفع تحریم‌ها را ندارند؛ مگر آنکه تحریم‌ها را خنثی کنیم. اینکه دنبال رفع تحریم‌ها باشیم و تصور کنیم غربی‌ها تحریم‌ها را بر می‌دارند، واقع‌بینانه نیست».

برچسب‌ها:

نظر شما