شناسهٔ خبر: 57892293 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تایوان خدمت سربازی ر ا از ۴ ماه به یک سال افزایش می‌دهد

محسن وفایی

در ادامه افزیش تنش‌ها بین دولت مرکزی چین و منطقه خودمختار تایوان، رئیس منطقه این جزیره اعلام کرد دوره سربازی کنونی پاسخگوی وضعیت امنیتی کنونی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتز، در پی افزایش تنش‌ها بین شبه‌جزیره تایوان و چین، «تسای اینگ-ون»، رئیس منطقه تایوان اعلام کرد خدمت سربازی چهار ماهه فعلی پاسخگوی شرایط و وضعیت به‌سرعت متغیر کنونی نیست.

وی‌در این‌باره افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم که از سال ۲۰۲۴ خدمت سربازی را به یک سال افزایش دهیم. این بخشنامه شامل همه مردان جوانی می‌شود که متولد ژانویه ۲۰۰۵ میلادی و پس از آن هستند.

جزیره تایوان از سال ۱۹۴۹ به طور خودمختار اداره می‌شود اما هرگز به طور رسمی از پکن اعلام استقلال نکرده و چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند. تنش‌ها بین پکن و آمریکا پس از سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه آگوست تشدید شد و واکنش تند پکن را به همراه داشت و در پی آن ارتش پین رزمایش‌های گسترده و متناوبی را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد که همچنان نیز ادامه دارد.

«شی یی» سخنگوی فرماندهی رزمی منطقه شرق ارتش چین روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: نیروهای مسلح چین امروز تمرین های نظامی انواع و شاخه های مختلف نیرو را نزدیک جزیره تایوان برگزار کردند. برگزاری رزمایش مذکور در واکنش به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن و تایپه به انجام رسیده است.

«شی یی» بدون ارائه جزئیات بیشتری در این باره اعلام کرد: همه اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهیم داد. شبکه تلویزیونی سی جی‌ تی‌ اِن در این ارتباط گزارش داد: ارتش چین گشت‌ زنی‌ ها و تمرین‌ های امنیتی و آمادگی رزمی را در آب‌ ها و حریم هوایی اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. «شی یی» سخنگوی فرماندهی جناح شرقی گفت که این پاسخی قاطع به تشدید همدستی میان ایالات متحده و منطقه تایوانِ چین به شمار می رود.

نظر شما