شناسهٔ خبر: 57873094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

پنج هنرستان جدید هنرهای زیبا در خوزستان راه اندازی شد

موج نیوز زهرا عیدی زاده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از راه‌اندازی پنج هنرستان جدید هنرهای زیبا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج با بیان این که یکی از راه‌های تربیت نسل جوان هنرمند گسترش مراکز آموزشی و هنرستان‌های هنرهای زیبا به صورت رایگان و با حمایت دولت است افزود: این هنرستان‌ها در شهرهای ماهشهر، بهبهان، دزفول، شوشتر و آبادان تا آغاز سال تحصیلی آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: رشته‌های مورد استقبال در این هنرستان‌ها آموزش سینما، تئاتر، گرافیک، موسیقی و... است که به نسبت میزان درخواست شهرستان‌ها تعیین خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه یکی از بهترین و علمی‌ترین راهکارهای تربیت نیروی متعهد و متخصص جوان و خلاق هنری تحصیل در هنرستان‌ هنرهای زیبا است ادامه داد: تحصیل در این مدارس کاملا رایگان است و حمایت آموزش و پرورش در تامین ساختمان و راه‌اندازی این هنرستان‌ها قابل تقدیر است.

وی افزود: برخی هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های زیبا هستند و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا اثرات قابل توجهی در آینده هنر جامعه به جا خواهد گذاشت.

کلاه‌کج با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ هنرستان پسرانه و دخترانه در خوزستان فعال است ادامه داد: ۲ هزار متقاضی پیگیر ثبت‌نام در هنرستان هنرهای زیبا هستند که امیدواریم با پیگیری لازم روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم پیدا کند.

نظر شما