شناسهٔ خبر: 5785886 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

ایران به دنبال اولین برد در ترکمنستان

آغاز راه جام جهانی از داش‌آغوز

صاحب‌خبر -

هفته دوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیای 2019 امروز با برگزاری 15 بازی آغاز می‌شود. هشت تیم سرگروه در آسیا بعد از استراحت در هفته اول بازی‌ها از امروز به میدان می‌روند. ملی‌پوشان فوتبال ایران بعد از حضور در جام جهانی 2014 برزیل برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه بازی‌های خود را از شهر داش‌آغوز ترکمنستان که در فاصله 600 کیلومتری عشق‌آباد (پایتخت این کشور) قرار دارد آغاز می‌کنند. به دلیل برگزاری بازی‌های سالنی آسیایی در سال 2017 در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان، این بازی در داش‌آغوز برگزار می‌شود. 
تیم ‌ملی ترکمنستان هم مانند ایران برای اولین‌بار است که در این شهر بازی می‌کند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی که با دعوت‌کردن از چند بازیکن جوان میانگین سنی تیم ملی را نسبت به جام جهانی 2014 برزیل، چند سال پایین آورده، در بازی امروز برای سی‌و‌هشتمین‌بار است که مقابل یک تیم آسیایی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. در 37 بازی گذشته کی‌روش مقابل آسیایی‌ها 24 برد، 10 تساوی و سه شکست داشته.
 ملی‌پوشان می‌توانند در بازی امروز مقابل ترکمنستان که در رده 173 جدول فیفا قرار دارد، میانگین 2.05 گل زده خود در مقابل تیم‌های آسیایی با هدایت کارلوس کی‌روش را افزایش دهند. با توجه به جایگاه دو تیم توقع می‌رود ملی‌پوشان با یک برد پرگل بازی‌های خود را آغاز کنند.
 ایران و ترکمنستان تا به حال شش‌بار با هم بازی کرده‌اند. تیم ملی مقابل ترکمنستان دو برد، دو باخت و دو مساوی داشته است. تیم ملی ایران تا به حال در ترکمنستان نتوانسته این تیم را شکست دهد. 
دو تیم دو بار در سال 1996 در عشق‌آباد با هم بازی کردند که در بازی اول ایران با نتیجه یک بر یک مقابل ترکمنستان متوقف شد و در بازی دوم شاگردان محمد مایلی‌کهن در تیم ملی با یک گل مقابل ترکمنستان تن به شکست دادند.
 ترکمنستان در هفته اول بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی مقابل گوام که پر‌گل‌ترین بازی تاریخ فوتبال ایران مقابل این تیم بوده، با یک گل باخت تا در گروه ایران قعرنشین باشد. امروز در دیگر بازی این گروه تیم صدرنشین گوام با هند بازی می‌کند. حساس‌ترین بازی روز اول مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، در پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود؛ ازبکستانی‌ها بعد از باخت هفته گذشته در تاشکند مقابل ایران، با کره‌ شمالی بازی می‌کنند.

 

نظر شما