شناسهٔ خبر: 57808548 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«جایزه سال میرزا» به بهروز افخمی اهدا شد

تهران- ایرنا- «جایزه سال میرزا» به بهروز افخمی برای ساخت سریال میرزا کوچک خان که بیشترین نقش را در ماندگاری نهضت جنگل با بهره‌گیری از ابزار هنر داشت، اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی میرزاکوچک خان ظهر امروز (پنج‌شنبه، ۱۰ آذرماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی رشت برگزار شد، در این آئین محمد میرزمانی نیز برای ساخت آهنگ «میرزا» به عنوان تیتراژ سریال میرزا کوچک خان، جایزه چهره ماندگار و خدوم کنگره بین المللی میرزا را از آن خود کرد.

در این مراسم همچنین از حمید کنگرانی برای ساخت تندیس میرزا که در خانه میرزا نصب می شود، قدردانی و تمبر یادبود میرزاکوچک خان نیز رونمایی شد.

گفتنی است، طی روزهای گذشته رونمایی از ۴۰ عنوان تولیدات هنری و رسانه‌ای، برگزاری همایش علمی کنگره شهید میرزا کوچک، اختتامیه جشنواره ملی سرود آوای جنگل، حضور بر مزار شهید میرزاکوچک در سلیمانداراب و افتتاح تئاتر شهر (مجموعه سردار جنگل رشت) برخی از برنامه‌های اجرا شده یا در دست اجرا است. پیش از این نیز ۲ اجلاس در تهران و قم در قالب کنگره بین المللی میرزا کوچک برگزار شده است.

نظر شما