شناسهٔ خبر: 57789291 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سازمان هواشناسی خبر داد

صدور هشدار نارنجي هواشناسي براي غرب و جنوب غرب کشور

صاحب‌خبر -
صدور هشدار نارنجي هواشناسي براي غرب و جنوب غرب کشور
خبرگزاری آریا-بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه شاهد فعالیت شدید سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان هواشناسی برای روز پنج‌شنبه 1401/10/01 هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر کرده است.
بر این اساس از روز پنجشنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود و این بارشها تا روز شنبه 1401/10/03 ادامه خواهد داشت.
فعالیت این سامانه بارشی به صورت باران و برف، وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق و در دامنه و ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف است.
بیشترین تاثیر بارشها روز پنج‌شنبه در ایلام و خوزستان است.
همچنین روز جمعه ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب و غرب اصفهان هم شاهد بارش خواهند بود.
بارشها در روز شنبه در  ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه ادامه خواهد داشت.
بر اثر شدت بارشها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بارش سنگین برف بویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک، مسدود شدن محور‌های مواصلاتی در روستا‌های سردسیر، پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستا‌های صعب العبور، اختلال در سفر‌های بین شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و افت فشار گاز وجود دارد.
پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها، پرهیز از سفر‌های برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان، مدیریت در مصرف انرژی ضروریست.

نظر شما