شناسهٔ خبر: 57781861 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نی‌نی‌بان | لینک خبر

طرح قانون جدید حجاب و عفاف تصویب شد؟!

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس یازدهم، از حذف «مواجهه فیزیکی با بی‌حجابی و آغاز مدیریت هوشمند» در این زمینه خبر داده است.

صاحب‌خبر -

جنجال قانون جدید حجاب و عفاف/ مواجهه فیزیکی، تذکر و دستگیری حذف شد؟

به نقل از دنیای اقتصاد: حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس یازدهم، از حذف «مواجهه فیزیکی با بی‌حجابی و آغاز مدیریت هوشمند» در این زمینه خبر داده است. نماینده مجلس یازدهم از اجرای قانون عفاف و حجاب با تکیه بر مدیریت هوشمند خبر داد.

جلالی در گفت‌و‌گو با همشهری گفته که در «طرح جدید»، اتکا بر «مدیریت هوشمند» است و تقابلی صورت نمی‌گیرد، تذکر شفاهی هم داده نمی‌شود و هیچ برخورد و دستگیری هم نیست و روش‌ها تغییر کرده است.

جنجال قانون جدید حجاب و عفاف/ مواجهه فیزیکی، تذکر و دستگیری حذف شد؟

این شیوه جدید در برخورد با موضوع حجاب که مورد تاکید نماینده رفسنجان در مجلس است، به اذعان خود او اجرای «قانون عفاف و حجاب» است، قانونی که به گفته جلالی «باید اجرا شود و مجری هر گونه صلاح دانست می‌تواند شیوه اجرای قانون را تغییر دهد، ولی نیاز به قانون‌گذاری جدید ندارد».

جنجال قانون جدید حجاب و عفاف/ مواجهه فیزیکی، تذکر و دستگیری حذف شد؟

جلالی همچنین گفته که موارد اجرای قانون را مجری تعیین می‌کند؛ یعنی ممکن است برخورد در یک رستوران و فروشگاه با یک فرد در خیابان متفاوت باشد. همچنین جریمه فرد بی‌حجاب در خودرو متفاوت از رستوران خواهد بود. برخورد با هر کسی به تناسب خودش خواهد بود. این چندمین بار است که جلالی در ماه جاری درباره موضوع تغییر در نحوه نظارت بر حجاب صحبت کرده است. دو هفته پیش بود که جلالی در مصاحبه‌ای از بازگشتن روسری به سر زنان «تا دو هفته دیگر» خبر داد.

بیشتر بخوانید:کشف حجاب بازیگر «پاکول» مانع صدور پروانه نمایش شد؟

نظر شما