شناسهٔ خبر: 57732067 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

احتمالا زیدان سرمربی خروس‌ها نشود!

ورود مکرون به ماجرای دشان و فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه از عملکرد سرمربی تیم ملی این کشور رضایت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لحظاتی پس از شکست فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آرژانتین که در ضربات پنالتی رقم خورد، دیدیه دشان از صحبت درباره آینده خود طفره رفت و در حالی که قراردادش در پایان سال میلادی جاری پایان پیدا می‌کند،  رئیس فدراسیون فوتبال این کشور قصد دارد در اوایل سال ۲۰۲۳ با این سرمربی مذاکره کرده و قرارداد جدیدی با او به امضاء برساند.

دشان که در پایان فینال جام جهانی به شدت عصبانی بود و باید با این شکست کنار بیاید، فعلا قدرت تصمیم‌گیری درباره آینده‌اش ندارد و در حالی که رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرده از او راضی هستند، فعلا اظهار نظری پیرامون ادامه همکاری‌اش نداشته و می‌گوید: «حتی اگر اتفاق خوبی(قهرمانی جام جهانی) هم می‌افتاد، جوابی درباره این موضوع نمی‌دادم. همانطور که در اوایل سال برنامه‌ریزی شده، دیداری با رئیس فدراسیون خواهم داشت و امشب نمی‌خواهم در خصوص ادامه همکاری‌ام صحبت کنم.»

تیم ملی فرانسه پیش از شروع جام جهانی چند ستاره خود ازجمله کریم بنزما را از دست داد که با این حال توانست با غلبه بر مشکلات و مصدومیت و بیماری بازیکنان به فینال برسد و به ضربات پنالتی برود، اما با این وجود دیدیه دشان می‌گوید: «این باخت ناامیدی بزرگی است. کار راحتی نداشتیم و رسیدن به فینال ساده نبود، اما نباید بهانه بیاوریم. تمام اعضای تیم و بازیکنان تلاش کردند تا نتیجه بگیریم که اینطور نشد. با این حال وقتی ما جام را نبردیم، هضم این شکست زمان‌بر است. وقتی در آستانه لمس کردن یک چیز(جام) هستیم و از دستمان می‌رود، کار سختی برای پذیرش آن ناکامی داریم.»

در روزهای اخیر، تعدادی از بازیکنان فرانسه دچار ویروس شدند ولی همه آن نفرات در دیدار فینال جام جهانی حضور داشتند که دیدیه دشان در این باره عنوان کرد: «ما بنابر دلایل مختلف نتوانستیم از تمام توان خود بهره ببریم و نمی‌خواهم توضیح بیشتری در این باره بدهم. ما با کیفیت و ذهنیت خوبی که داشتیم، شرایط مخرب را برعکس کردیم ولی با این حال برای قهرمانی کافی نبود.»

در شرایطی که آینده و ادامه همکاری دشان با خروس‌ها نامشخص است، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در این باره اظهار نظر داشته و می‌گوید: «من از دیدیه دشان خواستم تا به کارش ادامه دهد و این را از او خواسته‌ام. به او گفتم که این اتفاق(شکست در فینال) را هضم کند.»

این اظهار نظرها در شرایطی ادامه همکاری دشان با خروس‌ها را قوت می‌بخشد که پیش از این گفته می‌شد در پایان جام جهانی ۲۰۲۲ همکاری فدراسیون فوتبال فرانسه با این سرمربی پایان پیدا می‌کند و زیدان هدایت تیم کشورش را برعهده می‌گیرد.

نظر شما