شناسهٔ خبر: 57707713 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تهران به حالت آماده باش درآمد

ايسنا : مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ضرورت آماده‌باش نیروهای امدادی در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

 حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا توسط سازمان هواشناسی و مدیریت بحران، گفت:‌ طبق اعلام سازمان هواشناسی استان تهران از بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه تا روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه شاهد انباشت آلاینده‌ها و افزایش شاخص آلودگی هوا خواهیم بود.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل شد

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران افزود: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها کاهش خواهد یافت و از این رو مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده کنند.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه در ایام آلودگی هوا کاهش تردد خودروها باید به طور جدی در دستور کار قرار داشته باشد گفت: امروزه مردم عادی نیز، در تعیین میزان آلودگی هوا تأثیر گذار هستند و از همین روی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که با عادات رفتاری غلط موجب آلوده شدن هوا می‌شویم و با اصلاح برخی رفتارها می‌شود در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشیم.

وی افزود: از راه‌های پیشگیری از آلودگی هوا می‌توان به رانندگی هوشمند اشاره کرد، رانندگی با سرعت مجاز، می‌تواند در مصرف بنزین و تولید آلاینده‌های سمی مؤثر باشد. همچنین خودروها حتما باید دارای معاینه فنی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران نیز خبر داد و گفت: ضروری است که نیروهای امدادی در اوقات اضطرار آلودگی هوا به حالت آماده باش کامل باشند. همچنین شهروندان حتما باید از تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

نظر شما