شناسهٔ خبر: 57661431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مرزباني از نيرو‌هاي مقتدر در جمهوري اسلامي ايران است

صاحب‌خبر -
مرزباني از نيرو‌هاي مقتدر در جمهوري اسلامي ايران است
خبرگزاری آریا-مشاور و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا گفت: برای رشد و شکوفایی مرز‌های کشور باید به کلید‌های امنیت آفرین دسترسی پیدا کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سرلشکر " سید یحیی صفوی" در اولین همایش ملی رویکرد‌های نوین در مدیریت مرز با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه، مخلصانه و مقتدرانه سردار "احمدعلی گودرزی"؛ فرمانده مرزبانی فراجا در تأمین امنیت پایدار مرز‌ها و برگزار کنندگان این همایش ارزشمند، بر حوزه‌های ژئوپلیتیکی مجاور ایران و تأثیر آن بر امنیت مرز‌های کشور اشاره کرد و افزود: موقعیت ژئوپلیتیکی و جغرافیایی ایران در منطقه و دنیا از شرایط خاصی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران کشوری وسیع با ملتی بصیر، نیرو‌های مسلح مقتدر و فرماندهی مرزبانی انتظامی قوی می‌باشد که از کیان این کشور حراست و پاسداری می‌کند.
مشاور و دستیار ویژه فرمانده معظم کل قوا، مرز را موثر در اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: مرز علاوه بر اینکه یک رویداد سیاسی بوده، بلکه اقتصادی و حقوقی هم است و گذشت زمان و فناوری‌های جدید و تغییرات ژئوپلیتیکی نه تنها از اهمیت مرز نکاسته، بلکه مفید نیز واقع شدند.
سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه مرزبانی از نیرو‌های مقتدر در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: فرماندهی نیروی مرزبانی انتظامی با علم، خردمندی، عقلانیت، مردم داری و مردمیاری، شناخت از کشور‌های همسایه و مراودات مرزی امنیت پایدار را در مرز‌های کشور برقرار کرده است.
وی با بیان اینکه ما احتیاج به دیپلماسی دفاعی - امنیتی داریم، افزود: امنیت مرز‌ها دو طرفه است و کشور‌ها ملزم هستند دو طرفه مرز‌ها را کنترل کنند و در این امر دیپلماسی دفاعی و امنیتی، گردشگری و اقتصادی مهمترین مولفه در رشد و شکوفایی مرز‌ها می‌باشد.

نظر شما