شناسهٔ خبر: 57652994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برنامه‌های دومین سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی چیست؟

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از افتتاح چند پروژه اقتصادی در دومین سفر رئیسی به استان خراسان جنوبی خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی اظهار داشت: رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به مدت دو روز به استان خراسان جنوبی سفر خواهند کرد و این آغاز دور دوم سفرهای استانی است. در این سفر 15 عضو هیات دولت، رییس جمهور را همراهی می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این سفر پروژه‌های مهم اقتصادی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید. مهمترین آن فولاد آهن اسفنجی قائن است که با افتتاح آن برای بیش از 450 نفر شغل مستقیم و برای 2 هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود. این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید 800 هزار تن در سال توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: طرح تصفیه‌خانه و مجموعه فاضلاب بیرجند هم در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد. این طرح با اعتبار 24 میلیون یورو انجام شده است و از مطالبات قدیمی و نیازهای ضروری مرکز استان بوده است.

منصوری گفت: در کارخانه کویر تایر هم یک خط نوین تولید لاستیک و محصولات استراتژیک در صنایع سنگین راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در سفر گذشته، 5 هزار و 800 میلیارد تومان مصوبه داشتیم که تاکنون بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان از تعهدات عملی شده و از برنامه جلوتر هستیم. 700 میلیارد تسهیلات نیز وارد استان شد.

 

محسن منصوری , دولت سیزدهم , آیت الله سید ابراهیم رئیسی ,

 

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین با تلاش وزارت نفت و دستور رئیس‌جمهور، استان خراسان جنوبی از هفته گذشته به عنوان استان سبز در حوزه گاز معرفی شد؛ بدین معنا که به همه شهرها و روستاها که شاخص‌های لازم داشتند، گازرسانی شدند.

وی همچنین گفت: رییس جمهور در سه جلسه کارشناسی و تخصصی، نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را خواهد شنید. سپس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حضور می‌یابد ‌و در نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی استان شرکت می‌کند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در این سفر ملاقات‌های مردمی در دو شهرستان بیرجند و نهبندان هم داریم.

انتهای پیام/

نظر شما