شناسهٔ خبر: 57617571 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مراکش مهیمان ناخوانده نیمه نهایی

مراکش حالا میهمان ناخوانده مرحله نیمه نهایی است و تا تکمیل شگفتی سازی اش فرانسه را پیش رود دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری برنا لرستان - گروه ورزشی :  مرحله یک چهارم  رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با معرفی چهار تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی به پایان رسید .

با انجام چهار بازی این مرحله تیم های فرانسه ، مراکش ، آرژانتین و کرواسی چهار تیمی خواهند بود که در مرحله نیمه نهایی باید برای تعیین فینالیست های این جام به مصاف هم بروند.

بازی های مرحله یک چهارم تنها با یک شگفتی همراه بود ، حضور مراکش در جمع چهار تیم پایانی جام جهانی 2022 قطر !

حالا اما قصه مرحله نیمه متفاوت شده است ، تیم شایسته مرکش (مغرب) با تساوی برابر کرواسی در گام نخست در بازی های بعد دو بر صفر بلژیک مدعی را مغلوب کرد و در گام آخر نیز کانادا را دو بر یک شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد .

مراکش با درخشش بونو دروازه‎بان خود در ضربات پنالتی، اسپانیا را به خانه فرستاد ، عملکرد اسپانیا در جام جهانی بسیار دور از انتظار بود، شاگردان انریکه با شکست مصلحتی و با هدف جلوگیری از صف آرایی احتمالی مقابل برزیل ،  برابر ژاپن، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شده و احساس می کرد در مقابل مراکشی ها کار راحت تری خواهد داشت ، اما برابر این تیم در ضربات پنالتی تن به شکست دادند.

در روزی که لاروخایی ها پنالتی زن نبودند، یاسین بونو موفق شد ضربات پابلو سارابیا، کارلوس سولر و سرخیو بوسکتس را مهار کند و اشرف حکیمی، هم تیمی راموس در پاریس نیز پنالتی آخر مراکش را با ضربه ای چیپ وارد دروازه اونای سیمون کرد تا تیم شایسته مراکش، در مجموع با نتیجه سه بر صفر، راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

مراکش در بازی برابر پرتغال نیز نسخه این تیم اروپایی را پیچید و با برتری یک بر صفر برابر این تیم راهی نیمه نهایی شد . در این بازی  پرتغال ترسناک که پس از پیروزی شش بر یک برابر سوئیس معادلات را بر هم زده بود و خیلی ها این تیم را یکی از بخت های اصلی حضور در جمع چهار تیم پایانی جام می دانستند در روز نیمکت نشینی دوباره کریستانو رونالدو برابر شیرهای اطلس کاری از پیش نبرد و با نتیجه یک بر صفر مغلوب مراکشی شد که حالا باید بعنوان اولین تیم آفریقایی تاریخ جام های جهانی در مرحله نیمه نهایی برای رسیدن به فینال رقابت ها تیم دیگری از اروپا را قربانی کند.

مراکش حالا میهمان ناخوانده مرحله نیمه نهایی است و تا تکمیل شگفتی سازی اش فرانسه را پیش رود دارد ، آنها برای رسیدن به فینال جام باید فرانسه ای را پیش رو بردارند که در بازی برابر انگلیس در مرحله یک چهارم بسیار ترسناک نشان داد.

این تیم که در مرحله گروهی بلژیک و کانادا را از پیش رو برداشته و با کرواسی مساوی کرده بود ، اسپانیای مدعی را در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی مغلوب کرد و پرتغال نیز سومین اروپایی بود که در این جام شکست را برابر مراکش تجربه کرد.

نسل طلایی مراکش که چهار سال قبل در جام‌جهانی روسیه هم حضور داشت و در گروه مرگ قرار گرفته بود. آن‌ها در کنار اسپانیا، پرتغال و ایران قرار گرفتند ، در بازی نخست اگرچه شاگردان رنار نمایش خوبی داشتند اما با یک گل به خودی لحظه آخری مقابل شاگردان کی روش شکست خوردند ، در بازی مقابل پرتغال آن‌ها اسیر ضربه سر دقیق رونالدو در دقیقه ۴ شدند تا حذفی زودهنگام را تجربه کنند،  در بازی آخر هم  برابر اسپانیا پیش  افتاده بودند اما گل آسپاس در دقیقه ۹۲ اجازه نداد اولین پیروزی مراکش رقم بخورد.

سازمان دفاعی بی نظیر  مراکشی‌ها و دروازه‌بان آماده‌ای به نام یاسین بونو، باور گل نخوردن را در قلب مردان کازابلانکا تقویت کرده است ، آن‌ها فقط یک بار آن‌ هم با یک گل به خودی دروازه‌شان باز شده است ، شیرهای اطلس برابر پرتغالی ها با یک نمایش کاملا دفاعی که با ارائه یک بازی کاملا منطقی و درست یکی از پرستاره‌ترین نسل‌های تاریخ فوتبال این کشور را هم شکست دادند و حالا باید در مسیر تاریخ سازی برای صعود به فینال برابر فرانسه مدعی صف آرایی کنند.

انتهای پیام

 یاداشت: عباس دارایی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما