شناسهٔ خبر: 57611341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

نتانیاهو به دنبال نوبتی کردن سمت وزارت امور خارجه

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود و نخست وزیر آینده درصدد نوبتی کردن سمت وزارت امور خارجه در کابینه خود است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، این شبکه در گزارشی عنوان کرد که نتانیاهو می‌خواهد در دو سال نخست، سمت وزارت امور خارجه را به یکی از اعضای ارشد حزب لیکود بسپارد.

 

 "ران درمر" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز فردی است که قرار است سمت وزارت خارجه در دو سال دوم دولت نتانیاهو به وی سپرده شود.

 

این شبکه تلویزیونی در رابطه با اینکه چه کسی دو سال نخست وزیر امور خارجه کابینه نتانیاهو خواهد بود، گفت که "یسرائیل کاتس" محتمل‌ترین گزینه است.

 

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از این گزارش آورده است که احتمالا "دودی امسالم" نیز به عنوان رئیس کنست و دیوید بیتان نیز به عنوان رئیس کمیته امور اقتصادی منصوب شوند.

 

در این گزارش آمده که نتانیاهو به سبب تمایل زیادش به انتصاب "ران درمر" در سمت وزارت امور خارجه، مورد انتقاد شدید لیکودی‌ها قرار گرفته است.

 

تشکیل کابینه جدید هنوز در ابهام است. نتانیاهو طی یک ماه فرصت قانونی برای معرفی کابینه موفق به هماهنگی با ائتلاف خود نشد لذا هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی یک فرصت 10 روزه دیگر به وی برای معرفی کابینه داده است اما هنوز اختلافات در واگذاری مسئولیت ها و وزارت خانه ها وجود دارد.

نظر شما