شناسهٔ خبر: 57595556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهداف پشت پرده دیدارهای سفیر آمریکا در عراق

یکی از اعضای ائتلاف فتح از تحرکات و دیدارهای سفیر آمریکا در عراق با مسئولان و شخصیت‌های عراقی انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «علی الفتلاوی» عضو ائتلاف فتح عراق از تحرکات «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در بغداد و دیدارهای او با برخی طرف‌ها و شخصیت‌های عراقی به شدت انتقاد کرد و از موضع منسجم چارچوب هماهنگی در مخالفت با حضور آمریکا در عراق و تحرکات آن برای تحمیل خواسته‌های واشنگتن خبر داد.

وی افزود: تحرکات سفیر آمریکا و دیدارهایش با برخی مسئولان هدفش، تحمیل اراده واشنگتن در برخی پرونده‌هاست؛ اما این تحرکات راه به جایی نمی برد زیرا نخست وزیر برنامه خاص خود را داد و روزنه‌ای پیدا نمی‌شود که به آمریکا اجازه دخالت دهد.

الفتلاوی ادامه داد: هدف از دخالت‌های آمریکا از طریق سفیرش، دستیابی به دستاوردها و سرمایه گذاری در عراق است. این دیدارها مردود و ناخوشایند است.

وی با اشاره به لزوم ورود نخست وزیر عراق به موضوع و اطلاع از دلایل واقعی تحرکات سفیر آمریکا و نشست‌های او با برخی شخصیت‌ها و مسئولان، گفت: دخالت‌های آمریکا همواره خرابی به بار می آورد و شوم است.

این عضو ائتلاف فتح عراق تاکید کرد: شعار اخراج نیروهای آمریکا از سوی چارچوب هماهنگی مطرح شده و آنها در این باره تاکید دارند به ویژه حضور نظامیان آمریکایی در عراق جنایات زیادی به دنبال داشته است و دوره دولت قبلی شکل فزاینده‌ای داشت.

یادآور می شود مردم عراق منتقد دیدارهای گاه و بی‌گاه «الینا رومانوفسکی» سفیر آمریکا با احزاب، فراکسیونها و شخصیتهای عراقی هستند که تا مرز مداخله در امور داخلی این کشور پیش رفته است.

انتهای پیام/

نظر شما