شناسهٔ خبر: 57578367 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کرواسی قهرمان وقت‌اضافه‌ها

همه رکوردهای روز نوزدهم جام جهانی فوتبال

مرتضی یعقوبی

لیونل مسی با برتری دراماتیک این تیم مقابل هلند توانست چندین رکورد شخصی را در تاریخ فوتبال کشورش جا به جا کند و کرواسی در ادامه قهرمان بازی‌های خود در وقت‌های اضافه، رکورد جدیدی را خلق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از ESPN، مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ با دو بازی دراماتیک آغاز شد که در نهایت برنده‌های این دو دیدار در ضربات پنالتی مشخص شدند. آخرین نایب قهرمان جام جهانی در روسیه، برزیل را حذف کرد و گل خیره‌کننده و انفرادی نیمار را خنثی کرد. هم‌چنین آرژانتین به هلندی ضربه زد که توانسته بود بازی دو بر صفر باخته را در لحظات پایانی مساوی کند. در نهایت کرواسی و آرژانتین برای صعود به فینال رقابت خواهند کرد.

در ادامه آمارها و رکوردهای جالب بازی‌های دیشب را می‌خوانید:

کرواسی ۱ - برزیل ۱ (پیروزی ۴ بر ۲ کرواسی در پنالتی‌ها)

۷۷

گل نیمار در وقت‌های تلف شده بازی ۷۷‌امین گل این بازیکن برای برزیل بود که او را با رکورد گل‌های ملی برزیل به عنوان بیش‌ترین گل زده برای این تیم ملی برابر کرد. او هم‌چنین به رونالدو نازاریو پیوست به عنوان تنها بازیکنانی برزیلی که توانسته چندین گل را در سه جام جهانی مختلف به ثمر برساند.

۱۱۷

گل تساوی بخش برونو پتکوویچ به برزیل دیرهنگام‌ترین گل کرواسی در جام جهانی بود. هم‌چنین کرواسی از اولین شوت خود به سمت دروازه برزیل به گل رسید.

همه رکوردهای دیشب/ مسی با مارادونا و پله برابر شد؛ کرواسی قهرمان وقت‌اضافه‌ها

۱۰

دوینیک لیواکوویچ ستاره کرواسی در دروازه بود و ۱۰ توپ را مهار کرد. این بیش‌ترین مهار توپ توسط دروازه‌بان کرواسی در جام جهانی است که منجر به عبور لیواکویچ از درازن لادیچ، دروازه‌بان کرواسی در جام جهانی ۱۹۹۸ در بازی رده‌بندی این مسابقات با هلند شد که توانسته ۷ بار شوت بازیکنان حریف را مهار کند. هم‌چنین لیواکوویچ با ووچیک شزنی، دروازه‌بان لهستان با ۱۰ مهار توپ در این جام جهانی برابر شد.

۳

لوکا مودریچ با گلزنی به برزیل در ضربات پنالتی، بیش‌تر از هر بازیکن دیگری توانسته در تاریخ جام جهانی در پنالتی‌ها گلزنی کند.

۵

این پنجمین بار متوالی است که برزیل در جام جهانی به دست تیم‌های اروپایی حذف می‌شود.

۳

کرواسی توانست در سومین حضور خود در یک چهارم نهایی جام‌های جهانی، به سومین حضور خود در نیمه نهایی دست یابد (۱۹۹۸، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲). کرواسی اولین نایب قهرمان جام جهانی است که از زمان حضور هلند در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ توانسته در دوره بعدی هم به نیمه نهایی راه یابد.

۵

کرواسی قهرمان بازی‌های طولانی است. این یک چهارم نهایی پنجمین بازی کرواسی در جام جهانی بود که به وقت‌های اضافه رفت و دومین بازی کرواسی بود که در همین جام جهانی تا وقت‌های اضافه ادامه پیدا کرد. آن‌ها در چهار دیدار اخیر خود که به وقت اضافه رفته، به پیروزی رسیده‌اند که شامل سه برتری در پنالتی‌ها و یک برتری در وقت‌های اضافه است. هم‌چنین ۸ دیدار از ۹ دیدار آخر کرواسی در مرحله حذفی تورنمنت‌ها به وقت اضافه رفته است.

همه رکوردهای دیشب/ مسی با مارادونا و پله برابر شد؛ کرواسی قهرمان وقت‌اضافه‌ها

آرژانتین ۲ - هلند ۲ (برتری ۴ بر ۳ آرژانتین در پنالتی‌ها)

۱۷

لیونل مسی، قلب آرژانتینی‌ها در یک چهارم نهایی با یک گل و یک پاسی گل در وقت‌های معمول بازی بود. او با ثبت بیش‌ترین تاثیرگذاری روی گل‌ها (۱۷) در جام جهانی از دیگو مارادونا عبور کرد.

۵

لیونل مسی پنجمین پاس گل خود در مرحله حذفی جام جهانی را ثبت کرد و از رکورد پله از سال ۱۹۶۶ (زمانی که اطلاعات ثبت شده است) عبور کرد. مسی هم‌چنین هفتمین پاس گل خود را در جام حذفی ثبت کرد و از گرژگور لاتو از لهستان عبور کرد و بعد از مارادونا با ۸ پاس گل در رتبه دوم قرار گرفت. مسی هم‌چنین با ثبت ششمین تاثیرگذاری خود روی گل‌ها در مرحله حذفی با دیگو مارادونا برای بیش‌ترین تاثیرگذاری روی گل‌های آرژانتین در این مرحله از سال ۱۹۶۶ (که اطلاعات ثبت شده است) برابر شد.

همه رکوردهای دیشب/ مسی با مارادونا و پله برابر شد؛ کرواسی قهرمان وقت‌اضافه‌ها

۱۰

مسی همچنین با رکورد گابریل باتیستوتا با ۱۰ گل زده به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور برابر شد. او شانس شکستن این رکورد را در نیمه نهایی خواهد داشت.

۵

مسی هم‌چنین اولین مرد آرژانتینی است که از سال ۱۹۶۶ تاکنون ۵ گل در دو جام جهانی مختلف (۲۰۱۴ و ۲۰۲۲) به ثبت رسانده است.

۹۰+۱۱

گل دقیقه ۱۱+۹۰ ووت وگهورست از روی ضربه ایستگاهی دیرهنگام‌ترین گلی بود که هلند در یک بازی جام جهانی به ثمر رساند. هلندی‌ها هرگز در وقت تلف شده در جام جهانی گل‌ نزده‌اند. این هم‌چنین دیرترین گل تساوی بخش جام جهانی در زمان‌های قانونی بود.

۳

وگهورست هم‌چنین سومین بازیکنی است که به عنوان بازیکن جانشین در مرحله حذفی جام جهانی فوتبال چندین گل به ثمر رسانده است. (روژه میلا در برابر کلمبیا در سال ۱۹۹۰ و آندره شورله در برابر برزیل در سال ۲۰۱۴.)

همه رکوردهای دیشب/ مسی با مارادونا و پله برابر شد؛ کرواسی قهرمان وقت‌اضافه‌ها

۱۶

۱۶ کارت زردی که در مرحله یک چهارم نهایی بین هلند و آرژانتین داده شد، با بیش‌ترین کارت زرد داده شده در یک بازی همانند بازی کامرون - آلمان (۱۶) در جام جهانی ۲۰۲۲ و پرتغال - هلند در جام جهانی ۲۰۰۶ برابر شد.

انتهای پیام

نظر شما