شناسهٔ خبر: 57578031 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه عربستان: به برقراری روابط مثبت با تهران اهتمام داریم

محمدعلی تخت رونده

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در ارتباط با روابط با جمهوری اسلامی ایران، اظهار نظر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه، فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، تاکید کرد: ایران بخشی از منطقه و همسایه ما محسوب می شود.

وزیرخارجه عربستان سعودی افزود: ریاض همچنان برای دستیابی به روابط مثبتی که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم دو کشور است، به سوی ایران دست دراز خواهد کرد.

فیصل بن فرحان در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: اقتصاد عربستان سعودی به شکل سریعی در حال رشد و توسعه است و ما در این مسیر به روابط با همه طرف ها نگاه مثبت داریم.

وی در ارتباط با سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به ریاض نیز گفت: ما بر اهمیت تقویت همکاری کشورهای عربی با چین تاکید کردیم و خواستار توسعه این همکاری ها در بخش های مختلف از جمله آموزش و فرهنگ هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: همکاری با چین به عربستان سعودی و کشورهای عربی در مواجهه با چالش های پیش روی آنها کمک خواهد کرد.

وی افزود: همکاری با همه طرف ها سیاست اساسی عربستان سعودی است و شراکت ریاض و واشنگتن همچنان برقرار است.

گفتنی است در جریان سفر شی جین پینگ به ریاض، در نشستی با حضور رئیس جمهور چین و شاه عربستان سعودی، توافقنامه شراکت راهبردی جامع به امضا رسید. همچنین میان شرکت های عربستان و چین ۳۴ تفاهم نامه همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک به امضا رسید.

نظر شما