شناسهٔ خبر: 57577954 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

وقتی که برزیل گریه کرد

خبرگزاری ایرنا

روزنامه و تارنماهای خبری برزیل با تیترهای متفاوت به حذف تیم ملی فوتبال این کشور از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتبال با شکست برابر کرواسی از راه‌یابی به جمع چهار تیم پایانی بازماند. این بازی شامگاه دیروز (جمعه) برگزار شد و کروات‌ها موفق شدند در ضربات پنالتی پرافتخارترین تیم دنیا را حذف کنند. بازی در ۹۰ دقیقه قانونی بدون گل به پایان رسید. نیمار در وقت‌های اضافه اول برای برزیل گلزنی کرد اما این گل در دقایق پایانی وقت اضافه دوم از سوی کروات‌ها پاسخ داده شد.

تیم کرواسی با این برد حریف تیم ملی آرژانتین در مرحله نیمه نهایی شد.

شکست تیم ملی فوتبال برزیل با واکنش رسانه‌های داخلی این کشور همراه شد. «پایان رویا»، «برزیل گریه می‌کند»، «اشتباهی مهلک» تیترهایی بود که رسانه‌های این کشور بعد از ناکامی طلایی‌پوشان دیدار قهوه در جام جهانی انتخاب کردند.

تارنمای خبری «گلوبو اسپورت» با اشاره به حذف تیم ملی فوتبال برزیل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نوشت: این تیم نتوانست ششمین عنوان قهرمانی خود را جشن بگیرد و انتظار برای رسیدن به این عنوان از ۲۰ سال عبور کرد. برزیل آخرین قهرمانی خود را در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن جشن گرفته بود. در این ۲۰ سال برزیل برابر تیم‌های اروپایی بازنده محض بوده است.

پائولو کوئیلو، یکی از ستون نویسان معروف مطبوعات ورزشی برزیل، از گل دقایق پایانی کرواسی به عنوان اشتباه مهلک یاد کرد. وی نوشت: چگونه کرواسی از یک ضد حمله گل ساخت در حالی که برزیل پنج دقیقه تا پیروزی فاصله داشت.

تارنمای خبری «UOL» نیز با انتشار تصویری از نیمار غرق در اشک در صفحه اول خود، تیتر «برزیل گریه می‌کند» را انتخاب کرد.

همچنین سایت برزیلی با تبرئه کردن نیمار در این باخت افزود: این بار نیمار کمترین گناه را داشت. «اشتباهات مهلک» توسط تیته انجام شد.

همچنین برخی از روزنامه‌ها با متهم کردن تیته به اشتباهات مکرر، نوشتند: تیم ملی برزیل در جام جهانی ۲۰۱۸ برابر یک تیم اروپایی (بلژیک) شکست خورد و از آن زمان تاکتیک تیم تیته هیچ تغییری نکرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما