شناسهٔ خبر: 57576976 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در آستانه جام جهانی کشتی آزاد عنوان شد؛

عموزاد: دنبال رکورد نیستم/ قاسم پور: هنوز برای المپیک تصمیم نگرفتم

نشست خبری رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور نمایندگان اوزان ۶۵ و ۹۲ کیلوگرم ایران در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در حالی از امروز به میزبانی شهر آیووا آمریکا و با حضور ۶ تیم برتر جهان آغاز می‌شود که تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۱۴ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن در این دوره از رقابت‌ها حاضر خواهد شد.

رحمان عموزاد قهرمان سال ۲۰۲۲ جهان در نشست خبری پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی گفت: در این دوره از مسابقات به‌دنبال ثبت رکورد نیستم، فقط می‌خواهم بهترین خودم باشم و مدال‌آوری کنم. بالاترین لذت برای من این است که دل مردم کشورم را شاد کنم.

وی در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین رقیبش در جام جهانی آمریکا کیست، گفت: خودم می‌توانم رقیب خودم باشم.

کامران قاسم‌پور دارنده ۲ مدال طلای جهان درباره اینکه در جام جهانی در کدام وزن کشتی خواهد گرفت، گفت: من در هر وزنی که کادر فنی نظر داشته باشد، کشتی می‌گیرم و با کمال میل نظر کادرفنی را می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: در گذشته بنا به دلایلی پشت خط ماندم، اما سال ۲۰۲۱ در یک وزن بالاتر کشتی گرفتم و توانستم ملی‌پوش کشورم در مسابقات جهانی شوم. در اولین رقابتم در وزن ۹۲ کیلوگرم هم کشتی خوبی به نمایش گذاشتم. همین مسئله هم باعث شد در این وزن ماندگار شوم. امسال نیز در همین وزن کشتی می‌گیرم.

قاسم‌پور با بیان اینکه هنوز برای وزن المپیکی‌اش تصمیمی نگرفته است، گفت: سال المپیک بر حسب شرایط تصمیم می‌گیرم که در کدام وزن المپیکی شرکت کنم. امیدوارم در وهله اول ملی‌پوش شوم تا بتوانم در المپیک شرکت کنم.

وی تصریح کرد: ما سفیر ورزش کشورمان هستیم. وظیفه اول ما ورزش کردن است. اینجا هستیم که دل هم‌وطنان‌مان را شاد کنیم. امیدوارم اتفاقات فعلی به‌زودی حل و فصل شود تا مردم و جامعه ایران به آرامش برسند. آرزو دارم دل تمام هموطنان داخل و خارج از ایران شاد و کام‌شان شیرین باشد.

گفتنی است رقابت‌های کشتی آزاد جام جهانی امروز و فردا با حضور ۶ تیم برتر جهان برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان از حدود ساعت ۲۱ امشب در نخستین دیدار به مصاف ژاپن خواهد رفت.

نظر شما