شناسهٔ خبر: 57570335 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

کرواسی ۱ (۴) – برزیل ۲ (۲)/ پایان کار برزیل در جام‌جهانی/ بلیزرها بار دیگر به نیمه‌نهایی رسیدند

تیم ملی کرواسی موفق شد در نخستین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل برزیل پیروز شود و به نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

صاحب‌خبر -

اولین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار شد که در این دیدار کرواسی مقابل برزیل پس از تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات‌پنالتی ۴-۲ پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

کروات‌ها برخلاف انتظار بازی را هجومی‌تر شروع کردند و حملات‌شان از پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌جهانی خطرناک‌تر بود. برزیلی‌ها کم‌کم از لاک دفاعی بیرون آمدند. بازی به تدریج متعادل شد و در نهایت نیمه نخست بدون گل به پایان رسید.

شروع نیمه دوم برعکس نیمه اول بود و سلسائو با حملاتش سعی کرد تا دروازه بلیزرها را فرو بریزد. دقیقه ۵۵ هم بهترین موقعیت‌شان را نیمار خلق کرد که شوت او را دومینیک لیواکوویچ برگشت داد. نبردهای تن به تن در این بازی تعیین‌کننده بود و هرچه به پایان نزدیک‌تر شد، سخت‌تر هم شد. با این حال برزیل بیشتر در نیمه زمین کرواسی بود و تلاش کرد تا کار را در ۹۰ دقیقه تمام کند که این اتفاق رخ نداد و به بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

در وقت‌های اضافه هم در حالی که به نظر می‌رسید بازی گره خورده، نیمار این گره را باز کرد. به قلب دفاعی کرواسی زد و در دقیقه ۱+۱۰۶ از لیواکوویچ هم گذر کرد تا توپ را به سقف دروازه بلیزرها بکوبد. پس از دقایق طولانی رفتن در لاک دفاعی، کرواسی مجبور شد از این لاک بیرون بیاید تا گل تساوی را بزند. در دقیقه ۱۱۷ هم بلیزرها به هدف‌شان رسیدند و شوت برونو پتکوویچ با برخورد به مدافعان برزیل به گوشه دروازه آلیسون رفت.

پایان کار برزیل در جام‌جهانی/ بلیزرها بار دیگر به نیمه‌نهایی رسیدند

پایان کار برزیل در جام‌جهانی/ بلیزرها بار دیگر به نیمه‌نهایی رسیدند

در ضربات پنالتی برای کرواسی ولاشیچ، مایر، مودریچ و اورشیچ گل زدند. برای برزیل هم کاسمیرو و پدرو ضربه‌شان را گل کردند. ضربات رودریگو و مارکینیوس هم هدر رفت.

کرواسی که برای سومین مرتبه در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی حضور خواهد داشت، در این مرحله به مصاف برنده دیدار هلند – آرژانتین خواهد رفت.

نظر شما