شناسهٔ خبر: 57566097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش امیرعبداللهیان به مواضع «ریاکارانه» آلمان در قبال اغتشاشات

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مواضع دولت آلمان در قبال اغتشاشات اخیر را «ریاکارانه» توصیف کرد و تصریح کرد مقابله با ترور، خشونت و نفرت‌پراکنی از مسئولیت‌های صریح بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از مواضع آلمان در هفته‌های گذشته انتقاد کرده و سیاست برلین در قبال تهران را «ریاکارانه» توصیف کرده است.

وزیر خارجه ایران در توییتر نوشت: «مقابله با ترور، خشونت و نفرت‌پراکنی از مسئولیت‌های صریح بین المللی است. آلمان قلمرو و امنیت خود را در این موارد خط قرمز می‌داند، اما به‌روش ابزاری این پدیده‌های شوم را در ایران ترغیب کرده و مبارزه مشروع ما علیه آن‌ها را ریاکارانه تقبیح می‌کند.»

توییت وزیر خارجه ایران پس از آن منتشر می‌شود که آلمان شب گذشته سفیر ایران را احضار کرد.

 

اقدام آلمان در احضار سفیر ایران

شب گذشته گزارش شد که وزارت امور خارجه آلمان در پی اجرای حکم اعدام «محسن شکاری»، یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در ایران، سفیر ایران در آلمان را فراخوانده است. وزیر خارجه آلمان شب گذشته در توییتی در این خصوص نوشته بود: «بی‌حرمتی رژیم ایران برای زندگی انسان بی‌حد و مرز است، اما تهدید به اعدام اراده آزادی را خفه نخواهد کرد.»

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این اظهارات برخی از کشورها و مقامات اروپایی را «مداخله‌جویانه» توصیف کرده و گفته بود: «ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.»

وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

انتهای پیام/

نظر شما