شناسهٔ خبر: 57565324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عقب نشینی نماینده جنجالی مجلس / طرحی برای مسدودشدن حساب‌بانکی بی‌حجاب‌ها نداریم

فارس نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص مباحثی که پیرامون مسدودشدن حساب بی حجاب‌ها مطرح شده است، ضمن تکذیب این موضوع گفت: هیچ طرحی در این خصوص مطرح نشده، اما قانون عفاف و حجاب اجرا می‌شود و مجلس هم بر آن نظارت می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین جلالی به مساله قانون عفاف و حجاب در کشورمان پرداخت و اظهار کرد: بعد از اغتشاشاتی که در کشور رخ داد برخی اغتشاشگران اعلام کردند در صورتی عقب‌نشینی می‌کنند که جمهوری اسلامی از قانون عفاف و حجاب کوتاه بیاید.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ادامه داد: رعایت حجاب در شرع، عرف و اخلاق یک اصل بوده و مهم‌تر از همه قانون است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مقابل قانون‌شکنی کوتاه نمی‌آید و در این مدت هزینه‌هایی هم پرداخت کرده است، تصریح کرد:، اما اغتشاشگران زمانی که دیدند نتیجه نمی‌گیرند به دستور خارج‌نشینان اقدام به قانون‌شکنی و کشف حجاب کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به این نکته اشاره کرد که در دنیا قانون‌شکنی قابل تحمل نیست و ادامه داد: به‌طور مثال در غرب اگر زباله از خودرو بیرون انداخته شود راننده خودرو مشمول جریمه می‌شود، بنابراین قانون‌شکنی هزینه دارد و در کشور ما هم قانون محترم است و اگر قانون نباشد هرج و مرج ایجاد می‌شود.

وی به برخی مباحث که در فضای مجازی مطرح و تحریف می‌شود پرداخت و ابراز کرد: ما در خصوص عفاف و حجاب خلا قانونی نداریم و هیچ‌گونه تغییری در این قانون ایجاد نشده، ممکن است روش اجرای آن تغییر کند زمانی با گشت ارشاد، زمانی توسط پلیس امنیت اخلاقی و گاهی ممکن است با ارشاد، مباحث معرفتی و شناختی اجرا شود و دست مجری قانون است. اینکه گفته می‌شود حساب افراد مسدود می‌شود هیچ طرحی بر مسدودشدن حساب‌ها نیست و کسی هم چنین موردی را پیشنهاد نداده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قانون عفاف و حجاب اجرا می‌شود و مجلس هم بر این قانون نظارت می‌کند. نمی‌توانیم نسبت به این هنجارشکنی و رهاشدگی در کشور بی‌تفاوت باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما