شناسهٔ خبر: 57557952 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

پرچور؛ روستایی شگفت‌انگیز در عباس‌آباد

ایران جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از جاذبه‌های بسیار زیبای ایران روستای پرچور می‌باشد که توجه تمام ایرانیان را به خودش جلب کرده است و بسیار پرطرفدار است.

صاحب‌خبر -

سلام نو - سرویس گردشگری: روستای زیبای پرچور در جنوب غربی شهرستان عباس آباد واقع شده است که از طرف غرب به روستای ولیکستان واز جنوب به جنگل و کوه واز شرق به رودخانه بزرگ کاظم رود واز شمال به روستای پسنده علیا کشیده شده است .

پرچور،روستایی است از روستاهای عباس آباد از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.این روستا در دهستان لنگارود غربی قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۶۳ نفر بوده‌است.

پرچور؛ روستایی شگفت‌انگیز در عباس‌آباد

قدمت روستا

این روستا صدها سال قدمت دارد که به نقلی با مهاجرت افرادی از استان البرز به این منطقه بوجود آمده است . جمعیت روستا بالغ بر ۷۰۰ نفر می باشد که اکثرا به کشاورزی برنج و دامداری و مرکبات مشغول می باشد .

فامیلی بیشتر مردم شهردمی و ضرغامی و اعتمادی می باشد روستای پرچور مجموعا به دو محدوده دیگر به نام های بندبن و شاقوزکتی که به هم متصل اند تشکیل شده است .این روستا بیشترین رزمنده دفاع مقدس را داشته است و ۴ شهید و چندین جانباز تقدیم اسلام نموده است .

امامزاده ایوب (ع) پرچور یکی از مکان های زیارتی مردم می باشد و روحانیون روستا همبشه در صحنه های تبلیغ حضور فعال داشته اند .

مراسم عزاداری دهه اول محرم خصوصا تاسوعا و عاشورای مردم روستا سبک خاصی دارد که زبانزد مردم شهرستان می باشد .

نظر شما