شناسهٔ خبر: 57549133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل شیلات گلستان:

راه اندازی فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان ۲ سال طول می کشد

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان گفت: برای راه اندازی فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان و تامین زیرساخت ها مانند جاده دسترسی و غیره دو سال زمان لازم است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان گلستان مستعد پرورش آبزیان بوده اما تمام اقدامات تاکنون به صورت سنتی انجام شده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: با یک شرکت دانش بنیان در استان رایزنی شده و تصمیم به هوشمندسازی مزارع میگو داریم و همچنین مقرر شد زمینه تکثیر بچه میگو را در استان فراهم کنیم.

وی توضیح داد که کانال های آبرسان مزارع پرورش میگو لایروبی و خدمات برق و زیرساخت ها و غیره ایجاد شده است و دولت هم در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی کرده و از این پس سرمایه‌گذاران باید مشارکت داشته باشند.

جباری در خصوص فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان هم گفت: برای این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

مدیرکل شیلات گلستان عنوان کرد: شرکت شهرک های کشاورزی مسئول تامین زیرساخت‌ها در این فاز ۶ هزار هکتاری بوده ولی تاکنون اقدامی انجام نداده است لذا به دنبال آن هستیم که این فاز زیربنایی به شیلات واگذار شود.

به گفته وی برای راه اندازی فاز دوم مجتمع گمیشان و تامین زیرساخت ها مانند جاده دسترسی و غیره دو سال زمان لازم است.

جباری تأمین بچه میگو از جنوب را ریسک برای میگوی استان برشمرد و گفت: مزارع ما پاک بوده و به دلیل عدم دسترسی به آب های آزاد بیماری میگو کم است اما واردات لارو سبب انتقال بیماری خواهد شد لذا بنا داریم تکثیر بچه میگو را با تغییرات یونی آب و غیره عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: ممکن است این کار هزینه بر باشد اما ریسک شیوع بیماری ها از جمله لکه سفید را کاهش خواهد داد.

نظر شما