شناسهٔ خبر: 57548655 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

افول حمایت جمهوری‌خواهان آمریکا از اوکراین

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان قویاً از کمک‌های کشورشان برای جنگ اوکراین علیه روسیه حمایت می‌کنند اما با ابراز مخالفت برخی سیاستمداران و چهره‌های رسانه‌ای برجسته جمهوری‌خواه به حمایت بیشتر آمریکا از کی‌یف، حمایت جمهوری‌خواهان کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

نظرسنجی شورای امور جهانی شیکاگو نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها همچنان موافق کمک به اوکراین هستند؛ ۶۵ درصد از ارسال سلاح، ۶۶ درصد از کمک‌های اقتصادی ، ۷۵ درصد از افزایش تحریم‌ها علیه روسیه و ۷۳ درصد از پذیرش پناهندگان اوکراینی به آمریکا حمایت می‌کنند.

دولت بایدن تا ماه گذشته تقریباً ۲۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین ارسال کرده است. ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی جدید می‌گویند که آمریکا باید به جای مداخله نظامی، به طور نامحدود سطح حمایت فعلی خود از اوکراین را حفظ کند.

با این حال این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که سهم آمریکایی‌هایی که معتقدند آمریکا باید «تا هر زمانی که طول بکشد» از اوکراین حمایت کند، از تابستان ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حدود نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اکنون می‌گویند که آمریکا باید «تا هر زمانی که طول بکشد» از اوکراین حمایت کند حتی اگر خانواده‌های آمریکایی در نتیجه آن مجبور به پرداخت قیمت بالاتری برای گاز و غذا شوند، در حالی که ۴۷ درصد می‌گویند آمریکا باید «اوکراین را ترغیب کند» هرچه زودتر به صلح رضایت بدهد تا هزینه‌ها برای خانواده‌های آمریکایی زیاد نباشد، حتی اگر این بدان معنا باشد که اوکراین برخی از قلمروهایش را از دست بدهد.

همچنین در نظرسنجی شورای امور جهانی شیکاگو، ۳۳ درصد از جمهوری‌خواهان، ۶۱ درصد از دموکرات‌ها و ۴۶ درصد از مستقل‌ها با حمایت طولانی‌مدت از کی‌یف موافق هستند.

اما در نظرسنجی ماه جاری (دسامبر) شورای امور جهانی شیکاگو سطح حمایت جمهوری خواهان از کمک نظامی آمریکا کاهش یافته است؛ ۵۵ درصد حمایت در ماه دسامبر در مقایسه با ۶۸ درصد در ژوئیه و ۸۰ درصد در مارس. همچنین حمایت از کمک‌های اقتصادی نیز کاهش را نشان می‌دهد بطوریکه ۵۰ درصد از جمهوری خواهان در این ماه از کمک‌های اقتصادی آمریکا حمایت کردند که نسبت به ۶۴ درصد در ژوئیه و ۷۴ درصد در مارس کاهش را نشان می‌دهد.

افول حمایت جمهوری‌خواهان آمریکا از اوکراین

نظرسنجی دیگری اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه پاسخ آمریکایی‌ها به سؤالات سیاست خارجی بسته به چارچوبی که ارائه می‌شود متفاوت است، ارائه کرد. نظرسنجی ملی دانشکده حقوق Marquette نشان داد در حالی که ۴۵٪ از بزرگسالان آمریکا از کاهش شدید کمک‌های کنگره به اوکراین حمایت می‌کنند، فقط ۳۲٪ در یک سوال جداگانه گفتند که آمریکا بیش از حد از اوکراین حمایت می‌کند.

گزارش این نظرسنجی تاکید می‌کند تفاوت در نتایج این دو سوال به دلیل چارچوب بندی است. وقتی از پاسخ‌دهندگان سؤالی پرسیده می‌شود که به صراحت به حمله روسیه به اوکراین اشاره می‌کند، کمتر این دیدگاه وجود دارد که آمریکا بیش از حد حمایت می‌کند.

با این وجود، نتایج نظرسنجی شورای امور جهانی شیکاگو در میان جمهوری‌خواهان نشان می‌دهد که اظهارات برخی از قانون‌گذاران و صاحب نظران محافظه‌کار این حزب در ماه‌های اخیر ممکن است روی نتایج تأثیرگذار بوده باشد.

برخی از اعضای مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه از جمله مارجوری تیلور گرین از جورجیا و چیپ روی از تگزاس استدلال کرده‌اند که اکثریت جمهوری‌خواه آینده کنگره باید از کاهش کمک‌ها به اوکراین حمایت کنند.

جیم بنکس از ایندیانا در ماه اکتبر گفت که آمریکا نمی‌تواند با دادن چک‌های سفید به مردم سراسر جهان برای حل مشکلاتشان، خود را در اولویت پایین تر قرار دهد.

در نهایت، نظرسنجی جدید شورای شیکاگو نشان می‌دهد که - مانند بسیاری چیزها - نظرات در مورد سیاست‌های آمریکا در خارج از کشور در میان طرفداران اخزاب مختلف متفاوت است اما این نظرسنجی نتیجه گرفته است که «حمایت از سیاست‌های کنونی آمریکا برای ارائه کمک‌های اقتصادی و نظامی به کی‌یف همچنان قوی است».

 

نظر شما